Szerencsejáték Zrt.: sorsjegyek a fogyatékkal élő gyermekekért

Inspiráció Kiemelt

A Szerencsejáték Zrt. egy fontos ügy mellé állva indítja el év végi kampányát, amelynek középpontjában a november 4. óta limitált darabszámban kapható Kiskarácsony és Nagykarácsony sorsjegycsalád áll. A 360 fokos kampány célja a termék népszerűsítése, amelyet a vállalat egy mindannyiunk számára fontos közös cél kitűzésével, a fogyatékossággal élő gyermekek támogatásával és integrációjával segíti. Egy európai szintű kezdeményezést a közép-kelet európai régióban elsőként megvalósítva a nemzeti lottótársaság év végi sorsjegyeinek bevételét úgynevezett befogadó játszóterek létesítésére fordítja. Ezeken a tereken ép és fogyatékossággal élő gyermekek közösen játszhatnak.  Az országszerte épülő befogadó játszótereket nem csak a fizikai akadálymentesség teszi különlegessé, hanem a szemlélet, amely az együttműködésre, a képességek sokféleségére épít.

 

Kampánycél

A kampány fő célja az ajándékkísérőként, karácsonyfadíszként, illetve adventi naptárként is funkcionáló Kiskarácsony és Nagykarácsony sorsjegyek ismertségének és eladottságának növelése, amelyet a Szerencsejáték Zrt. egy – a játékosokkal közös – cél kitűzésével szeretne elérni. Ez a társadalmi ügy a fogyatékossággal élő gyermekek integrációja, hiszen a vállalat a termék bevételéből befogadó (inkluzív) játszóterek építését teszi lehetővé.

 

Kreatív koncepció

A reklámfilm, amely a televízióban, mozikban és közösségi médiában látható majd, a karácsonyi csodákra, a meghitt pillanatokra és a másoknak szerzett apró örömök jelentőségére épít, így a nézőket már novemberben eltölti a meghitt ünnepi hangulattal. A film koncepciója – amelyet egy fiatal pár karácsonyi történetén keresztül ismerhetünk meg – arra épül, hogy a szerencsés véletlenek olykor igazán nemes ügyek felkarolására is lehetőséget teremtenek számunkra. A cél az volt, hogy a reklámfilm története tükrözze a vállalat társadalmi célkitűzését, az ünnepi időszak emelkedett figyelmét felhasználva terjessze az adakozás fontosságát, miközben népszerűsíti magát a terméket. Az eddigi sikerek után idén másodízben karolta fel a vállalat a fogyatékossággal élő gyermekek integrációjának ügyét, amelyhez a Nagykarácsony sorsjegyet vásárlók közvetlenül hozzájárulhatnak.

 

A kampány fő üzenete

Vedd észre, mi rejtőzik a felszín alatt, és találd meg az igazi értékeket!

A kampány szlogenjének kettős értelmezése van: A Szerencsejáték Zrt. karácsonyi sorsjegyeivel a játékosok egyrészt egy közös társadalmi ügyet, igazi értéket támogathatnak, a termék sajátosságából adódóan pedig annak megvásárlása után a lekaparással felszín alatti értékekre bukkanhatnak.

 

A reklámfilm forgatása:

Az alkotók minden apró részletre odafigyeltek a forgatás során annak érdekében, hogy megteremtsék azt a meghitt karácsonyi hangulatot, amellyel a reklámfilmben szereplő Nagykarácsony sorsjegy a szívünkbe lopja magát. A forgatás fő helyszínéül a Belvárosi Színház, illetve a Csepeli Színház szolgált, amelyek közül utóbbit az elhagyatott mozi hatáshoz rengeteg díszlet elemmel és sok munkával kellett megöregíteni, majd a film második feléhez új életre kelteni. Az alkotók a képeket 35mm-es filmszalagra rögzítették, hogy a lehető legfilmesebb érzetet keltse.

 

A kampány elemei:

  • 60 és 30 másodperces reklámfilm (televízióban, mozikban és közösségi médiában)
  • 30 másodperces rádióreklám
  • közterületi hirdetések
  • sajtóhirdetések
  • online hirdetések
  • a sorsjegyet népszerűsítő POS reklámeszközök
  • social media és PR aktivitás

 

A reklám:

 

Werkfilm:

 

Alkotók listája:

 

Megbízói oldal

Megbízó: Szerencsejáték Zrt.

Marketing főosztályvezető: Szász Tamás

Márka és kampánymenedzsment osztályvezető: Újlaki Adrienn

Marketing menedzser: Sidó Katalin

Vállalati Kapcsolatok főosztályvezető: Németh Júlia

Társadalom felelősségvállalási és Média osztályvezető: Murányi Eszter

 

Ügynökség:

Reklámügynökség: Lounge Design Kft.

Kreatívigazgató: Radovics Péter

Kreatívigazgató-helyettes: Gyutai Balázs

Senior Art director: Hárságyi Péter

Szövegíró: Simon Bálint

Account: Gödrei Fanni

Kreatív producer: Milián Ági

 

PR ügynökség: Lounge Communication Kft.

Account: Sallai Fanni

 

Médiaügynökség: New Land Media Kft.

Médiatervező: Cseke Judit, Veres Dorina

 

Produkció:

Produkciós cég: Filmpartners

Producer: Pataki Ági

Rendező: Damokos Attila

Operatőr: Dévényi Zoltán

Látványtervező: Ágh Márton, Tasnádi Zsófia

Gyártásvezető: Kovács István

Vágó: Szórád Máté

 

További információ a sorsjegyekről:

A Kiskarácsony sorsjegyet lyukasztott és formára vágott, fenyőfadíszt ábrázoló grafikája teszi különlegessé, míg a Nagykarácsony sorsjegy már a méretéből és sokszínűségéből adódóan is felkelti a figyelmet. Utóbbi egy közel A4-es méretű sorsjegy, amelyen 4 játék található, ezek összesen 24+3 darab perforáció mentén nyíló ablakának felnyitását követően válnak elérhetővé. A Nagykarácsony sorsjeggyel a 100 millió forintos főnyeremény mellett 30 darab 10 millió forintos, 100 darab 1 millió forintos és összesen 4,33 milliárd forint értékű további nyeremény is megnyerhető, a Kiskarácsony sorsjegy pedig 10 millió forintos főnyereményével, valamint 10 darab 1 millió forintos és 445 millió forintnyi további nyereménnyel várja a játékosokat.

https://bet.szerencsejatek.hu/sorsjegyek/nagykaracsony

https://bet.szerencsejatek.hu/sorsjegyek/kiskaracsony