Presser Gábor az Unicum új filmjében

Márkák

Nosztalgikus, több évtized élményeit bemutató filmet kapott az Unicum, főszerepben egy olyan emberrel, aki ritkán adja a nevét reklámokhoz, mert nem is hisz bennük: Presser Gáborral.

Ki az, aki a legjobban össze tudja kötni a generációkat, akinek karizmája van és nem megosztó? Ezt a kérdést tette fel Zwack Sándor, és a válasz egyértelmű volt: Presser Gábor. A reklámokban nemigen látható zenészt egy három és fél órás beszélgetés győzte meg az Unicum Múzeumban, no meg az, hogy nem a hagyományos értelemben vett reklám, sokkal inkább film készült az együttműködésből.

A 105 másodperces műben – amelynek 45 másodperces változata mozikban, 30 és 45 másodperces vágatai pedig a televízióban is láthatóak lesznek novembertől – csak jelzésértékűen bukkan fel az ital, sokkal inkább a közös élmények kerülnek a középpontba. A film a Félvilágot és az Örök telet is jegyző Szász Attila munkája, a szereplők között pedig amatőr színészek és a Zwack-gyár dolgozói – valamint maga Zwack Sándor, aki minden eddigi reklámban szerepelt – is feltűnnek.

A mintegy egyéves alkotói folyamat során készült film a Nagoo Marketing Solutions ügynökség munkája, Kádár Gergely kreatív igazgató és Nagy Zsolt Csaba ügyvezető igazgató irányításával.

A sajtóbemutatón az is kiderült, hogy a Zwack már a húszas években is támogatta a kultúrát: Presser Gábor a saját gyűjteményéből adta Zwack Sándornak egy 1922-es, Korda Sándor által rendezett darab szórólapját, amelynek hátoldalán a Zwack Likőrök szerepeltek támogatóként.

A Neked írom a dalt című mű ennyire nem régi, „csupán” 1975-ben kezdte írni Presser, de a mai napig szinte mindenki ismeri a szövegét, és erre a közös élményre épít a film, amelynek célja – Balázs Péter senior brand manager szavai szerint -, hogy segítsen a márkának továbbra is kiemelkedni a tömegből. Palcsó Sára marketingigazgató ehhez még annyit tesz hozzá, hogy Presser Gábor életútja ugyanúgy unikális, mint a legendás ital és család története.