Fenntartható márkák konferencia: Executive branding kerekasztal

Kiemelt Piac

A Fenntartható márkák konferencián Szalóky Tóth Judit (Partner, Boyden) sikeres felsővezetőket kérdezett az executive branding eszköztáráról, valamint – személyes tapasztalataik alapján – a vezetői márkaépítésnek az egyéni, illetve a vállalati sikerre gyakorolt hatásáról. Hogyan építi az erős vezetői márka a cég reputációját, az ügyfél- illetve a dolgozói elkötelezettséget? A beszélgetésben Csoknyainé Horváth Gertrúd (ügyvezető igazgató, dm Kft.), Martényi Zita (ügyvezető igazgató, HPS Group), Óhidi Zsuzsanna (ügyvezető igazgató, Marquard Media) és Géczi Tamás (ügyvezető partner, Inspira Research) vett részt.

A moderátor néhány aforizma-szerű állítással világított rá a vezetői márkaépítés jelentőségére. „A személyes márkánk az, amit akkor mondanak rólunk, amikor kimegyünk a szobából. Ha te nem márkázod magad, biztos lehetsz abban, hogy mások megteszik ezt helyetted, így személyes márkád nem csak rólad, de róluk is szól.” Abban valamennyi résztvevő egyetértett, hogy a vezető személyes márkája erősen befolyásolja a cég márkájának az értékét és a cég eredményességét.

Milyen szerepe van a véletlennek és a tudatos tervezésnek abban, ahol most tartasz, amit a szakmai karriered során elértél? Mit gondoltál arról tíz évvel ezelőtt, hogy ma hol leszel, hogyan fogtál hozzá a terveid megvalósításához? – tette fel a kérdést a moderátor.

Géczi Tamás tíz éve még nem tervezte azt, amit most csinál. Nem építi magát tudatosan, inkább ösztönösen halad előre. „Szeretem a szakmámat, és kellő komolysággal viszonyulok hozzá. Hosszú ideig különböző multiknál voltam vezető. Néha gondoltam arra, jó lenne egy saját céget csinálni, de nem egyedül. Aztán jött egy helyzet, amiben nem éreztem jól magam. Szerencsére találtam olyan kollégákat, akikkel lehetett valami közöset építeni. Rengeteg tapasztalt kolléga jött össze az Inspirában.”

Óhidi Zsuzsa szintén ösztönös énmárka-építő. Immár tizenkilenc éve dolgozik a Marquard Mediánál, úgy fogalmaz, imádja a céget és a márkáit, a termékeit. Sem tíz éve, sem most nem képzeli el magát más helyzetben. Az elmúlt években a cég minden területét sikerült kiismernie, úgy érzi, a helyén van. Hat éve megkapta a lehetőséget hogy ügyvezetőként vigye tovább a vállalat ügyeit. Nem tekintette magát válságmenedzsernek, de Lengyelországban abba is belekóstolt.

Csoknyainé Horváth Gertrúd tíz éve otthon volt az akkor született kislányával, de biztos volt abban,  hogy visszamegy a céghez. Úgy fogalmaz, döntéseink  99 %-a érzelmi alapon történik, ő is így volt ezzel a dm-nél. Nem kellett máshova mennie, mert egy cégen belül végig tudta vinni azokat a változásokat, amelyekhez másoknak munkahelyváltásokra van szükségük. A dm emberközpontú kultúrát képvisel, és ezt meg tudta valósítani minden országban, ahol működik. Nem hierarchikus a szervezet, nem utasításokkal, hanem párbeszéddel építkeznek.

Martényi Zita szintén a spontaneitást emelte ki saját karrierjében, őt is „az élet terelte ezekbe az irányokba”. Eredetileg divattal, lakberendezéssel foglalkozott, később jött a reklámügynökség. A HPS eredetileg értékesítés-támogatással foglalkozott, majd újabb és újabb területekkel bővült, kiépült a kreatív, az event, a pr, a digitális láb. Mindenhez újabb szakemberek kellettek. „Régen megfogalmaztam magamban, nem szeretnék a saját cégem korlátja lenni” – mondja. Az ügynökség vezetőjeként rengeteg márka építésében közreműködött, onnan jött az ötlet, hogy milyen érdekes lenne végre egy saját márkát is felépíteni. Így született az Aeron. Mivel egy ehhez hasonló minőségi márka magyarországi célcsoportja nagyon szűk, eleve nemzetközi léptékben gondolkodtak, Amerikában kezdték, most a japán piac áll a fókuszban.

Szalóky Judit megjegyezte, azt itt ülő ügyvezetők némelyikének meglepően kicsi a digitális lábnyoma, noha a láthatóság nagyon fontos, vannak, akik nagyon aktívan használják a digitális platformokat saját márkájuk építésére.

Óhidi Zsuzsa elmondta, a LinkedIn profilja alapvetően rendben van, bár nem a legfrissebb fotóval. A Facebook appot letörölte a telefonjáról, az Instagram jobban érdekli. De csak magánemberként visszafogott, arra nagyon figyel, hogy a Marquard Media minden márkája maximálisan kihasználja az összes social media platformot.

Szalóky Judit megjegyezte: “Mögöttetek bőven van tartalom, mégis háttérben maradtok.” Martényi Zita ezt személyes okokkal magyarázta, nem kedveli a social mediát, mert szerinte az kifejezetten fals világ, saját magát pedig nem érzi alkalmasnak az ilyesfajta közösségi kommunikációra. Csoknyainé Horváth Gertrúd magánemberként szintén visszafogott, ellentétben a céggel, amely a tizedik legnépszerűbb hazai márkaoldal az Instagramon. Úgy fogalmazott, náluk személyi kultusz nincs, csak csapatmunka.

A beszélgetés végül a fiktív jövő felé fordult. “Ha a pénz nem számítana, a következő egy évben mivel töltenétek az időtöket?” – kérdezte Judit. Tamás azt gondolja, ugyanazzal, amit jelenleg is csinál, mert elég sok ötlet van a cégben, szóval folytatná az ismert történetet, csak még színesebben. Zsuzsa előbb tréfásan megjegyezte, sztahanovistaként mindenféle jó tartalmakat szeretne előállítani, de aztán bevallotta, leginkább az utazás tudná megmozgatni, az Azori-szigetektől a Grand Canyonig. Gertrúd számára az utazás adott, ő a 13 dm-ország minden vásárlójával és a lánc minden munkatársával szeretne beszélni a következő egy évben, mert az ötletek és a vásárlói visszajelzések mindennél többet érnek.

 

Köszönjük partnereinknek a konferencia támogatását!