Szűcs Judit (Coca-Cola Magyarország): Üzleti működés a helyes úton – a könnyű út helyett

Kiemelt Piac

Az idei Márkaépítés konferencia a fenntarthatóság jegyében zajlott. Szűcs Judit (vállalati kapcsolatok és kommunikációs vezető, Coca-Cola Magyarország) bevezetőjében jelezte, hogy három témáról fog beszélni: 1. kik vagyunk; 2. mit teszünk; 3. miben hiszünk és hogyan cselekszünk.

A vállalat idén májusban ünnepelte a 133. születésnapját: Atlantában 1886-ban szolgálták fel az első Coca-Colát egy patikában. Ma már az ikonikus Coca-Cola mellett világszerte 500 márka 4300 termékét kínálják minden üdítőital-kategóriában. Tavaly 600 új italt vezettek be a piacra. A teljes portfolió még azokat is meglepheti, akik úgy gondolják, ismerik a Coca-Colát. A Coca-Cola Magyarország portfóliója a tavaly bevezetett AdeZ italcsaláddal és idén bevez etett Coca-Cola Energy energiaitallal együtt immár közel 100 terméket kínál, több mint 200 különböző kiszerelésben és 18 méretben.

„A növekedés, a profit fontos, mint minden nagyvállalatnak, de nem mindenáron – mondta az előadó. – Bár büszkék vagyunk az üzleti sikereinkre, tudjuk, hogy a felelősségünk ennél sokkal nagyobb. Felelősséggel tartozunk az emberek és a bolygónk iránt. Számunkra nem elegendő, hogy a világ legjobb üdítőitalát készítsük. Elkötelezettek vagyunk, hogy felelősen végezzük az üzleti tevékenységünket. Hiszünk abban, hogy a hosszú távú siker alapja a közösségek fenntartható működése abban a 200 országban, ahol jelen vagyunk.”

A világcég a működési bevételeinek 1%-át a Coca-Cola Alapítványon keresztül fenntarthatósági célok szolgálatába állítja, 1984 óta több mint 1 milliárd dollárt adott vissza a közösségnek. Magyarországon idén 250.000 USD-ral finanszírozzák a Zero Waste Tisza névre hallgató, a felső-Tisza szakasz megmentését célzó kezdeményezést.

A cég jelenleg három fő fenntarthatósági területre koncentrál: hulladékkezelés, felelős vízgazdálkodás és az emberek boldogulása.

A csomagolás fontos szerepet játszik az életükben, hiszen erre szükség van a termékek tárolásához, szállításához, a fogyasztókhoz juttatásához. De, hogy ezek ne szennyezzék a korábbi mértékben a környezetet, az elmúlt években 20%-kal csökkentették a műanyag csomagolóanyagok súlyát és jelenleg átlagosan 20%-ban újrahasznosított anyagot használnak a gyártás során, és ezt a mennyiséget évről-évre szeretnék növelni. A Coca-Cola által felhasznált műanyag palackok és fémdobozok 100%-a újrahasznosítható.

A felelős vízgazdálkodás területén már 2015-ben elérték a 2020-as célkitűzésünket, a felhasznált víz 100%-át visszapótolják az élővizeinkbe.

Végül, de nem utolsó sorban: az emberek. Sokan még mindig küzdenek az egyenlő bánásmódért és a kirekesztés ellen. A Coca-Cola Magyarországon csatlakozott a Nyitottak vagyunk közösségi kezdeményezéshez, mert mindenkit csak a tettei és a teljesítménye alapján helyes megítélni. A Coca-Cola Hellenic palackozó partnerrel közösen 2017-ben elindították a fiatalkori munkanélküliség visszaszorítását célzó kezdeményezést, amelynek keretében ingyenes, egynapos képzéseket nyújtanak nagyrészt 18-30 év közötti inaktív, képzésből, oktatásból és a munkaerőpiacról kiesett fiataloknak. 2018 ősze óta a program a vállalkozni szándékozó édesanyákra is fókuszál, nekik többek között a cégalapításhoz elengedhetetlen jogi, stratégiai és marketing ismereteket adnak át.  „És ez csak a kezdet”– tette hozzá az előadó.

Köszönjük partnereinknek a konferencia támogatását!