Ismét elrajtol a Coop Rally

Inspiráció Kiemelt

A Coop Rally sikere közösségi siker, hiszen az idén tizennegyedik alkalommal elrajtoló verseny a teljes magyar élelmiszervertikumot helyezi a figyelem középpontjába – hangzott el az eseményt útjára indító sajtótájékoztatón Budapesten. Az idei Coop Rally Kelet-Magyarországon mutat be hat hazai élelmiszerfeldolgozó szereplőt és két Coop tagvállalatot. A versenyen résztvevő cégek mintegy 2 ezer milliárd forintos forgalmat bonyolítanak és 50 ezer munkahelyet tartanak fenn.

A Coop Gazdasági Csoport a kemény kereskedelmi versenyben is tudta tartani tavaly a szektorban betöltött pozícióját, sőt, növelni is tudta árbevételét – értékelte a tisztán magyar tulajdonú kereskedelmi csoport teljesítményét Tóth Géza. A CO-OP Hungary Zrt. vezérigazgatója hozzátette: a mára több mint egymillió tagot számláló Coop Törzsvásárlói Program kedvezményei idén új partnerprogrammal egészültek ki. A fejlődés részeként a Coop nem csupán hatékonyságát növeli, hanem a környezetért is tesz. Ezt szolgálja az üzletláncok körében egyedülálló használt étolaj visszagyűjtési program, a boltmegújítási program során eszközölt energiatakarékossági fejlesztések, mint például a LED világítás, a zárt, korszerű hűtők és a napenergia alkalmazása.

Tóth Géza

A Coop Gazdasági Csoport stabil piaci helyzetének tehát fontos eleme, hogy az üzletlánc mindig is nagy hangsúlyt fektetett a magyar termékekre. Ez, a többi kereskedelmi szereplőt megelőzően követett stratégia hosszú évtizedek óta sikeresnek bizonyul.

Felelősen a közösségért

A társadalmi felelősségvállalás a Coop hosszú történetének szerves része, az üzletlánc mindig is kivette a részét a közösség támogatásából. 2006-ban, amikor a Coop Rallyt útjára indítottuk, még mi sem sejtettük, hogy mi fog kinőni a rendezvényből, hogy a magyar élelmiszerek fontossága ennyire megragadja a közvéleményt – jelentette ki a rendezvényt útjára indító országos sajtótájékoztatón Pekó László. A CO-OP Hungary Zrt. Igazgatóságának elnöke a kedden, az Agrárminisztériumban megtartott eseményen kifejtette: a Coop Rally idei programjában is olyan élelmiszeripari szereplőket és Coop létesítményeket mutatnak be, amelyekre joggal lehetünk büszkék mindannyian. Ebben az évben a Coop Rally szakmai programján közel 100 élelmiszeripari, kiskereskedelemi, szolgáltató -és média cég csapatának több mint 300 résztvevője 117 autóval, 3 média busszal szeptember 4-5. között Kelet-Magyarország 6 meghatározó gyártó és forgalmazó központjához, valamint 2 Coop tagvállalathoz látogat el.

Pekó László

Pekó László hozzátette: a Coop nem csupán a Coop Rally révén tesz a hazai közösségek, a magyar élelmiszeripar támogatásáért. A rászorulókat élelmiszeradományokkal segítő Coop Segély Alapítvány, a tehetséges diákok tanulmányait támogató Bartolák Mihály Alapítvány mind olyan kezdeményezések, amelyekkel a köznek kíván visszaadni a Coop. Az elnök külön kiemelte a Magyar Olimpiai Bizottsággal több mint két évtizedre visszatekintő partnerséget, az olimpiai sportolók gyémántfokozatú támogatását.

A legjobb választás

A kiváló magyar élelmiszereket népszerűsítő Coop Rally a hazai élelmiszerágazat legnagyobb seregszemléje, sikere pedig igazai közösségi eredmény – jelentette ki az eseményen Zsigó Róbert. Az Agrárminisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára elmondta: a már a vásárlók nagy része pontosan tudja mit keres, számításba veszi a választással járó gazdasági összefüggéseket.

Zsigó Róbert

Az államtitkár emlékeztetett: a Magyar Termék Nonprofit Kft. által korábban ismertetett kutatás szerint ma már a vásárlók jelentős része hajlandó akár többet is fizetni a magyar eredetű áruért, ha pedig Magyar Termék védjegy van rajta, az még többet ér számukra. Két, tulajdonságaiban megegyező, azonos árú termék közül a magyarok 85,9 százaléka a hazait választja. A magyar termékek előnyben részesítése jóval több, mint pusztán érzelmi kérdés, hiszen a vásárlók döntéseiben egyre inkább megjelennek olyan szempontok, mint a biztonság, fenntarthatóság, vagy a környezettudatosság.

Kulcsár Krisztián

Az eseményen részt vett Kulcsár Krisztián, a Magyar Olimpiai Bizottság elnöke is. Mint elmondta, a Coop régi támogatója az olimpiai gondolatnak és a magyar sportolóknak, az üzletlánccal pedig több mint két évtizede kiváló viszonyt ápol a MOB. A felkészülésről szólva az elnök elmondta: jelenleg a kvótaszerzés zajlik, és az idei eredmények kapcsán minden ok megvan a bizakodásra. Hozzátette: jövőre Tokióban 13-15 magyar érem megszerzése reális várakozás.