Renault-Nissan-Mitsubishi-Fiat-Chrysler konglomerátum a láthatáron?

Kiemelt Márkák

Májusban már egyszer felmerült, most újra előkerült a FiatChrysler és a Renault egyesüléséről szóló hír, olasz lapértesülések alapján ugyanis a tárgyalások nem szakadtak meg a két cég kötött, és nem került le az asztalról az egyesülés – írja a Portfolio.hu.

Az autóipari vállalatok egyre több kihívással szembesülnek, egyre szigorúbb károsanyag-kibocsátási szabályoknak kell megfelelniük; az autóipar egy évszázados történetében példátlan átalakuláson megy keresztül, jönnek az elektromos és hamarosan az önvezető autók, amelyekkel kapcsolatban masszív fejlesztési költségek is jelentkeznek; az elmúlt években bővült a globális autóértékesítés, a fontosabb autópiacokon egyre több autót értékesítettek, az elmúlt időszakban azonban például az Egyesült Államokban vagy Kínában már esnek az eladások; az Egyesült Államok és kereskedelmi partnerei közötti feszültségek alaposan átalakítják a gyártási helyszínekben és az értékesítési csatornákban kialakult rendszert.

Ezért nem meglepő, hogy az autóipari vállalatok egymás után jelentik be a különböző együttműködéseket:

  • 2017-ben a Toyota és a Mazda kötött megállapodást, amelynek keretében a két vállalat közösen fejleszt és gyárt autókat,
  • a BMW és a Daimler idén év elején jelentett be együttműködést a mobilitási szolgáltatásokban
  • idén júliusban a Volkswagen és a Ford jelentette be, hogy együttműködnek az elektromos és önvezető autók fejlesztésében,
  • a Honda 2,8 milliárd dollárt fektetett a General Motors önvezető autózással foglalkozó cégébe,
  • de van már együttműködés a Tesla és a Daimler, valamint a Volvo és a PSA között is.

A korábban már többször emlegetett és eddig mindig megcáfolt egyesüléssel olyan óriáscég jönne létre, amely minden piaci szegmensben jelen lenne modelljeivel, a kis Renault Twingótól a luxusszegmensben a Maseratiig, vagy a hatalmas pickupokat és SUV-kat is kínáló Jeep és RAM márkákig. A két cég egyesülésének egyébként geográfiai szempontból lenne értelme, hiszen az FCA profitjának nagy része Észak-Amerikából, a Renault-é pedig Európából származik, így jól kiegészíthetnék egymást.

Tavaly egyébként a Renault-Nissan.Mitsubishi szövetség a világ 3. legnagyobb autógyártója volt, 10,36 millió eladott járművel, alig lemaradva a Toyota (10,52 millió jármű) és a Volkswagen (10,83 millió jármű) mögött. A FiatChrysler tavaly 4,8 millió autót adott el, ha a Renault és az FCA egyesülésével a Nissan és a Mitsubishi továbbra is a nagy szövetség tagja maradna, akkor messze a legnagyobb globális autógyártó jönne létre – írja a Portfolio.hu.