Kétmillió nézőt ért el a nőifoci-vb

Kiemelt Piac

Az Egyesült Államok győzelmével július 7-én zárult a nyolcadik női labdarúgó világbajnokság Franciaországban. Az egyhónapos rendezvényre Magyarországon több mint kétmillióan voltak kíváncsiak.  A férfiak átlagosan 2 óra 24 percet, a nők 1 óra 7 percet szántak a mérkőzések megtekintésére, és összesen 1012 darab tévéreklámot láttak az élő közvetítések vagy ismétlések során, derült ki a Nielsen adataiból.

A női labdarúgás iránti érdeklődés évről évre nő, derül ki a Nielsen Sports 2019-es, 24 ország bevonásával készült kutatásából: globálisan a lakosság 16 százaléka érdeklődik kifejezetten a női foci iránt (az általában labdarúgás iránt érdeklődők 44 százaléka mellett, amelybe beletartozik a férfi-női változat egyaránt). Ez a 16 százalék 314 millió embert jelent világszerte.

A rajongói összetételt nézve viszonylag kiegyenlített a nemek aránya: a nőifoci-szurkolók 46 százaléka nő, 54 százaléka pedig férfi. Legnagyobb arányban a 25-34 éves korosztályból kerülnek ki az érdeklődők. A FIFA női labdarúgó bajnokság esetében a mérkőzések által elért közönség Magyarországon 63%-ban férfiakból, 37%-ban nőkből állt.

„A női labdarúgást övező érdeklődés globálisan egyre nő, ennek bizonyítéka a növekvő nézői tábor és az erre fordított szponzorációs keret megemelkedése” – mondta Karafiáth Metta, a Nielsen kommunikációs vezetője. „A női sportok iránt rajongók aktív bevonódását alátámasztják a televíziós nézettségi adatok és a közösségi médiában, pl. a Facebookon kommentelők aránya: 44 százalékuk nő.”

Ami a sportszponzorációt illeti: a Nielsen Sports globális kutatása szerint 100-ból 61 nőifoci-rajongó számára vonzóak a mérkőzések során vagy a játék kapcsán megjelenő márkák, sőt, 42 százalék tudatosan további információt gyűjt azokról a brandekről, amelyekkel ezen alkalommal találkozik.

A hazai televízióban a vébé élő és ismételt mérkőzéseinek műsorkörnyezetében 1012 darab reklámszpotot sugároztak. Jellemzően gyógyhatású készítmények, kereskedelemmel kapcsolatos hirdetések (áruházak, élelmiszerkereskedések és műszaki áruházak), valamint különféle élelmiszereket népszerűsítő reklámok futottak az egyhónapos FIFA-rendezvény alatt összesítve hat és fél órában.

FIFA_women_2019