Talmácsi tesztelte a Bridgestone új abroncsát

Kiemelt Márkák

Talmácsi Gábor tesztelte a Bridgestone Battlax Hypersport S22 motorkerékpár-abroncsot. A vállalat egy nagyszabású teszteseményt is szervezett a spanyolországi Circuito Permanente de Jerez motorsport-versenypályára, ahol Talmácsi Gábor, a MotoGP világbajnoka is próbára tette az utcai sportabroncsokat.

Az S22 kifejlesztését a vállalat mérnökei részéről az az elhatározás vezérelte, hogy a Battlax Hypersportra jellemző, száraz úton való jó tapadási képességet kiegészítsék egy hasonlóan kiváló tapadási teljesítménnyel vizes úton is. Fokozottan koncentráltak az úttal való érintkezés érzékelésére és a kanyarodásra is, ami lehetővé teszi a motorosok számára motorkerékpárjuk teljesítményének maximális megtapasztalását. „Az S22-t a hipersportfelhasználók elvárásaival összhangban fejlesztettük ki” – mondta Nico Thuy, a Bridgestone EMEA Motorcycle Europe részlegének vezetője. „Ilyen könnyű kezelhetőséggel és kanyarodáskor fokozott visszajelzéssel a motorosok magabiztosan léphetnek a hipersport új szintjére.” A teszteredmények is szemléltetik a javulást. Ez alapján száraz úton 15 százalékkal gyorsabb kanyarodást és 1,2 százalékkal gyorsabb köridőt, vizes úton pedig 5 százalékkal gyorsabb köridőt mértek.

Talmácsi Gábor a tesztelők között

Talmácsi Gábor a Bridgestone meghívásából április 4-én egész nap a Circuito de Jerez motorsport-versenypályán tesztelte a Battlax Hypersport S22 abroncsokat. A tapasztalatiról közösségi oldalán is beszámolt. „Elsőre azt érzem, hogy nagy kanyarsebességet lehet vele motorozni és az első gumi nagyon kellemes a kanyarbejáratoknál. Könnyen lehet vele fordulni és irányt váltani és jó visszajelzéseket ad minden ponton”írta az egykori versenyző a rajongói oldalán.

A végső tapadás receptje

A Bridgestone változó keverékstruktúrát épített be az abroncsba, amelynek középső része keményebb, húzó felületei lágyabbak, szélei pedig még lágyabb keverékek, ami optimális egyensúlyt biztosít a tapadás és a kanyarodás között. Ez az eredeti keverék optimalizált gyanta vegyületet tartalmaz az abroncs húzó felületén, míg a középső részben használt vegyületben 25 százalékkal megnövelték a finom szilika molekulákat, ami növeli az útfelülettel való érintkezést. A teljesítmény nagyarányú növelése nem befolyásolta hátrányosan sem az első, sem a hátsó abroncsok kopásállóságát.

A mintára gyakorolt pozitív hatás

Az abroncsban használt keveréket úgy tervezték meg, hogy az abroncs mintázatával együttesen fejtse ki hatását. A két szempontot egymáshoz igazították, különösen az érintkező felület szélei körül, hogy nagyobb legyen a tapadás és kevesebb a csúszás. A vizes úton elért 5 százalékos javulást a mintázat bővítései tették lehetővé, amelyek megnövelték a vízelvezetést, valamint a vizes és száraz út tapadásának arányát az abroncs vállrészén.

Talmácsi Gábor

Nagyobb merevség

A Bridgestone beépítette csúcstechnikát alkalmazó MS-Belt konstrukcióját és a „High Tensile Penetration Cord” (nagy szakítószilárdságú penetrációs huzal) technológiát annak érdekében, hogy a motorosok megtapasztalják a könnyű kezelhetőséget, és bízhassanak az abroncs stabilitásában nagy sebességnél is. Ehhez járult az első kerék horonymintázatában a 3D élek kialakítása, amely alapvető az abroncs optimális merevsége szempontjából. Az eredmény egy olyan abroncs, amelyet minden területen a végső teljesítményre optimalizálták.

Az új Battlax Hypersport S22 abroncsok 2019 januárjától a méretek széles választékában állnak rendelkezésre, 2020 januárjától pedig további méreteket bocsátanak ki.