Miért váltunk vezetékes szolgáltatót?

Piac

Az ügyfelek kétötöde (42 százalék) legalább egyszer váltott már szolgáltatót, és ezt a döntést 66 százalékuk maximum egy hét alatt meg is hozta. De hol tájékozódnak az emberek a lehetséges ajánlatokról, és hogyan fizetik a havi díjukat? Többek közt ezek is kiderülnek a Flip telekommunikációs márka és az NRC kutatásából, melyet egy 1000 fős, vezetékes telekommunikációs szolgáltatásra előfizetők körében vizsgált mintán végeztek.

A következő egy évben a valamilyen vezetékes szolgáltatással rendelkezők körében relatíve magas, 50 százalék azoknak az aránya, akik úgy nyilatkoztak, hogy valószínűleg váltanának, ha a jelenleginél sokkal kedvezőbb vezetékes telekommunikációs csomag igénybevételére lenne lehetőségük – derül ki a Flip és az NRC piackutató cég tavaly év végi kutatásából, melynek középpontjában a szolgáltatóváltást motiváló tényezők, az ajánlatokkal kapcsolatos tájékozódás és általános, az ügyfelek szokásait érintő témák álltak.

Általánosságban elmondható, hogy az ügyfeleket az motiválja leginkább a váltásban, ha jobb minőséget és kedvezőbb ajánlatot kapnak. Sokat jelent továbbá a kötetlenség elérése is: a megkérdezettek 81 százalékát befolyásolná a választásban egy olyan ajánlat, ami nem kér hűségidőt.

Ha az elvi lehetősége meg is van a váltásnak, sokszor olyan gyakorlatiasabb tényezők szabnak gátat ennek, mint az ügyintézés és a vélt vagy valós bekötési nehézségek: a felnőtt internetezők negyede tart az adminisztrációtól, illetve a bekötéssel járó szerelés költségességétől. 41 százalékukat egyenesen eltántorítana a váltástól, ha fúrási munkálatokkal járna az új szolgáltatás bekötése. „Teljesen érthető, hogy az emberek félnek az adminisztrációtól és a fúrási munkálatoktól. Ugyanakkor fontos látni, hogy ez nagyrészt a szolgáltatón múlik. A szerződéskötés lehet egy nagyon egyszerű folyamat is, és fúrásra sincsen mindig szükség. Ezeknek tehát nem szabadna negatívan befolyásolnia a döntést” – kommentálta az eredményeket Endersz Frigyes, a Flip vezetője.

Endersz Frigyes

Hozzátette: a lehetséges ajánlatokról a megkérdezettek 58 százaléka a szolgáltatók weboldalain tájékozódik, 41 százalék vesz igénybe különböző szolgáltatásokat összehasonlító weboldal segítségét, 30 százalék pedig ismerősöktől, barátoktól kér tanácsot. A válaszadók 66 százaléka informálódik időnként arról, hogy milyen csomagok érhetők el a lakóhelyén, több mint harmaduk (34 százalék) azonban egyáltalán nem szokott ennek utánanézni. Ami a számlabefizetés legjellemzőbb módját illeti, az előfizetők közel fele továbbra is postai sárga csekken fizeti a havi díjat, 48 százalék azonban már inkább elektronikus fizetési megoldásokat (banki átutalás, csoportos beszedés, bankkártya) választ.

„A kutatásból jól látszik, hogy az a márka képes a leginkább felkelteni az ügyfelek érdeklődését és előidézni a váltási hajlandóságot, amelynek nemcsak az ajánlata jó, hanem kiemelten figyel az ügyfelek igényeire is. Nem terheli például őket felesleges adminisztrációval, az ügyintézést pedig gyorsan, egyszerűen teszi lehetővé. Rendkívül fontos az is, hogy a szerződéskötést követően ne legyenek meglepetések, azt kapják az ügyfelek, amire számítottak” – összegezte a kutatás legfőbb tanulságait Endersz Frigyes.