A Bridgestone segítségével oltják be a kutyákat

Inspiráció

A tatabányai Tappancs Állatotthonban élő kutyák oltását támogatja a Bridgestone. Az abroncsgyár 250 ezer forintos támogatása a menhely 86 négylábú lakójának éves oltási költségét fedezi. A vállalat egy olyan dolgozójának kezdeményezésére segíti az állatotthont, aki egy rendhagyó pályázattal nyert részvételi lehetőséget a világ legnagyobb, amatőrök számára megrendezett kutyaszános sarkköri expedíciójára.

Kutya nagy feladat

Az ember leghűségesebb társa a kutya. Négylábú barátainkkal immár több mint 12 ezer éves a kapcsolatunk, ám az egymás közelségében töltött évezredek ellenére nem minden kutya talál gondoskodó gazdára. A Tappancs Állatotthon menhelyén például több mint 86 megunt, mentett, beteg vagy elkóborolt kutyát gondoznak. Az állatok etetése, őrzése, ápolása és oltása azonban minden évben hatalmas összeget emészt fel, amelyet az alapítvány magán- és céges adományokból, illetve az 1 százalékos támogatásokból igyekszik fedezni. Ebben a nagy feladatban segíti most a Tappancs Állatotthont a Bridgestone, amely a 250 ezer forintos támogatással az állatok éves oltási költségeit fedezi.

Tatabányáról a sarkvidéki kutyaszános expedícióra

A Bridgestone egyik munkatársa, Kitlinska Anna Borbála kezdeményezésére segíti az állatotthont. Anna egy rendhagyó pályázattal kijutott a világ legnagyobb kutyaszános sarkköri expedíciójára, a Fjällräven Polarra, ahol öt nap alatt 300 kilométert tesz majd meg kutyaszánon a hó és a jég birodalmában, így itt különösen fontos lesz az ember és állat összhangja.

„Mivel a Bridgestone Tatabánya kiemelt figyelmet fordít a helyi közösségek támogatására, és a Fjällräven Polar sem valósulhatna meg a szánhúzó kutyák nélkül, vállalatunk úgy döntött, minden Annára leadott szavazat után egy szimbolikus összeget felajánlva 250 ezer forinttal támogatja a tatabányai Tappancs Állatotthon Alapítványt” – mondta Topolcsik Melinda, a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. ügyvezető igazgatója.

Óriás betűk Budapest térképén

Anna rendkívül kreatív pályázattal nevezett az expedícióra azért, hogy a zsűri több ezer pályázó közül beválassza a 20 szerencsés résztvevő közé. Budapest utcáin 120 kilométert gyalogolt, az útvonalat pedig egy applikációval rögzítette, és így rajzolta ki a Fjällräven Polar expedíció nevének minden betűjét a főváros térképére. Ilyen formában még senki sem pályázott az expedícióra a korábbi években, ő volt az első, aki ilyen egyedi pályázatot talált ki és valósított meg. Anna ambiciózus tervét a Bridgestone-os munkatársak is és maga a vállalat is segítette. Nemcsak Tatabányán, de a Bridgestone más nemzetközi gyáraiban is összefogtak érte, megosztották a pályázatát, szavaztak rá ismerősök, barátok és ismeretlenek egyaránt.

Társadalmi felelősségvállalás az állatokért is

Társadalmi felelősségvállalási tevékenységének részeként a Bridgestone rendszeresen támogat termékeivel, illetve anyagiakkal is különböző köz- és társadalmi feladatokat ellátó szervezeteket és intézményeket.

Környezetvédelmi tevékenysége részeként a vállalat állatok élőhelyének revitalizációját is segíti. Tavaly a Duna-Ipoly Nemzeti Parknak adott 2 millió forintos támogatást, amellyel a Neszmélyen a gombáspusztai ürgeélőhely-kezelés program megvalósítását támogatta. Ennek keretében a park szakemberei monitoringrendszert építettek ki a védett fajok megfigyeléséhez, illetve a megfelelő mezőgazdasági munkák elvégzésével gondozzák, karbantartják az állatok folyamatosan visszaszoruló élőhelyét.