Jön a Lexus crossover országúti változata

Márkák

A 2016-os Párizsi Autószalonon bemutatott UX Concept izgalmas megoldásai nagy hatással voltak Tetsuo Miki vezető formatervezőre és csapatára, akik ebből az alapötletből kiindulva alkották meg az új crossover országúti változatát – ami hamarosan a hazai márkakereskedésekbe is megérkezik. A Lexus-dizájn három alapelvét, a YET, azaz MÉGIS filozófiát, az emberközpontúságot és az úttörő jelleget szem előtt tartva hívták életre a Keresztező formatervezési módszert, amely az alábbi kreatív megközelítéseket alkalmazza.

1. Kívül, MÉGIS belül

Az engava elvei alapján a Lexus dizájnerei arra törekedtek, hogy elmossák a határt az autó külseje és belső tere között. Ez az alapötlet leginkább az UX vezetőüléséből nézve válik érthetővé, hiszen a vezető jól érzékeli a karosszéria külső határait, és így könnyebben manőverezhet a járművel.

2. Kemény SUV, MÉGIS dinamikus autó

Azáltal, hogy kombinálták két, egymástól nagyon különböző típus leglátványosabb elemeit (például a terepjárók erőteljes sárvédő-szélesítéseit a sportkocsik spoilerét idéző hátsó lámpákkal), rendkívül szokatlan stílust alakítottak ki, s ennek köszönhetően egy kifejezetten egyedi megjelenésű crossover született.

3. Robusztus külső, MÉGIS elegáns megjelenés

Az erőteljes és látványosan megformált karosszériaelemek különleges egyéniséggel ruházzák fel az UX-et, ami minden egyedisége dacára remekül beleillik a Lexus márka elegáns arculatába.

4. Stílusos, MÉGIS funkcionális

Bár a sárvédő-szélesítések szerepe általában az, hogy megvédjék a SUV karosszériáját a kőfelverődéstől, az új UX esetében további szerepet is játszanak: légterelő elemként működve stabilizálják az autó futását. Ugyanezt teszik a hátsó lámpatestek és a 17 colos könnyűfém keréktárcsák is, amelyek szintén fontos aerodinamikai funkciót töltenek be.

5. A vezető autója, MÉGIS szeretik az utasok

A formatervezők kifejezetten vezetőközpontú cockpitet alkottak, ám a kabin dizájnját és központi díszítőelemeit úgy alakították ki, hogy magától értetődő kapcsolatot teremtsenek a vezető és az utasok szekciója között.

6. Nyitott hangulatú, MÉGIS biztonságos utastér

A mélyen húzódó, robusztus szerkezeti elemek megnyugtató látványt nyújtanak, miközben deréktól felfelé az UX páratlan kilátást és térérzetet kínál.