Bevonzotta a fiatalokat a színházba a Katona Charity

Tejszínhub

Év végén lezárult a Katona József Színház és a Republic Group közös kezdeményezése, a Katona Chairity. A program során bárki felajánlhatta meglévő színházjegyét, amit az oldalon regisztrált 30 év alatti fiatalok között sorolnak ki februárig. A kampány eredményei is bizonyították: nagy igény van a kultúrára az Y és Z generáció körében.

Két hét alatt 988 regisztráció érkezett a Katona József Színház Chairity kampánya idején. A kulturális kezdeményezés célja az volt, hogy mindamellett, hogy különböző generációk közötti interakciót indítson és közelítsen egymáshoz, az az azonnali döntéseket hozó, állandóan mozgásban élő 30 év alatti fiatalok is helyet nyerhessenek maguknak a nézőtéren.

A kampány eredményei pedig bebizonyították, hogy a kultúra és színház iránti igény töretlen. A színház közönségének jelentős része tapasztalt „Katonásokból” áll, akik tudják, hogy a darabok milyen értékkel bírnak, és azt is, hogy a fiatalabb generáció tagjai közül kevesebben jutnak el az előadásokra. A projekthez csatlakozott Ónodi Eszter, Borbély Alexandra, Rujder Vivien, Tasnádi Bence, Szentesi Éva, Odett, Schoblocher Barbi, Kemény Zsófi, Vitáris Iván, az Ivan and the Parazol énekese, illetve a Mary Popkids tagjai: Herrer Sári és Bártfalvi Sándor, Ott Anna, Stahl Barbi, és Nagy Kata is. Az előadók nemcsak átadták a helyüket, hanem felszólaltak a kultúra védelmének érdekében is. A Katona József Színház műsorában található tizennyolc különböző előadásról érkeztek felajánlott jegyek, amiket kisorsoltak.

Az ötletes és példamutató kezdeményezésről a Márkamonitor is beszámolt. Karácsony előtt még tartott a kampány.

A Katona József Színháznak nem ez volt az első, fiatalokat célzó kezdeményezése. Tavaly a Katona360 – Tiéd a színpad! kampánya során a Színházak Éjszakáján a színpadon elhelyezett 360°-os látószögű kamera segítségével élő közvetítésen keresztül bárki bekapcsolódhatott az előadásba, és mintegy 33 országból követték az eseményeket.