A Kantar Media publikálta 2019-es Social Media Trend riportját

Kiemelt Piac

 A Föld népességének 40 százaléka közösségi media használó. Iparági adatok szerint átlagosan napi 2 órát töltünk ezeken a platformokon posztolással, lájkolással és mások profiljának nézegetésével. Vajon mit tartogat számunkra a 2019-es esztendő?

A Kantar Media immár ötödik éve megjelenő Social Media Trends riportja bemutatja a social médiában zajló változásokat és körbejárja a marketingeseket, kommunikációs szakembereket foglalkoztató legfontosabb kérdéseket.

Például a Facebook megkerülhetetlen dominanciáját – a Facebook platformmal, az üzenetküldő alkalmazásokkal (Messenger, Whatsapp), az Instagrammal és az Oculusban rejlő virtuális-közösségi lehetőségekkel. A többi szereplő (YouTube, Snap, Twitter, Pinterest and LinkedIn) is próbálja tartani vele a lépést, de inkább egy-egy szűkebb célközönségre és nem egy széles és általános social media felhasználó körre fókuszálva, mint a Facebook.

A nagy kérdés az, hogy merre és meddig tart ez a boom egy olyan gazdasági környezetben, ahol az európai és az amerikai hatóságok folyamatosan vitatják a nagy technológiai cégek adatkezelési és üzleti gyakorlatát, miközben Kínában hihetetlen irányba és sebességgel fejlődik a social media és a felhasználói élmények piaca.

Hogyan lesz jobb a közösségi media? A kihívások, amelyekkel a márkák és a platformok 2018-ban megküzdöttek, vajon javítottak vagy rontottak a fogyasztókkal való kapcsolatukon? A Social Media Trends 2019 riport választ ad ezekre a kérdésekre és körbejár számos más témát, mint például:

  • Közösségi media reklámok
  • Platform algoritmusok
  • Közösségi kereskedelem
  • “Brand Influencer Fatigue”

A teljes angol nyelvű tanulmány itt érhető el.