Lexus-márkaszerviz nyílt Kaposvárott

Márkák

A világ vezető prémium hibrid elektromos autógyártója, az első félévben 11,5 százalékkal bővülő magyarországi prémium autópiacon értékesítéseit 15,3 százalékkal növelve 5,8 százalékos prémium piaci részesedést szerző Lexus vadonatúj hivatalos márkaszervizt nyitott Kaposváron. A legfejlettebb technológiákkal és műszaki háttérrel felszerelt márkaszerviz megnyitására az a Koto Autóház kapott lehetőséget, amely idén az ötödik alkalommal nyerte el az úgynevezett Ichiban-díjat, amellyel az ügyfélvisszajelzések eredményei alapján a Toyota tünteti ki minden évben legjobb kereskedőit.

Az új kaposvári márkaszerviz (amely a budapesti, monori, szegedi és debreceni Lexus-márkaszerviz után az ötödik a sorban) megnyitása illeszkedik az idén minden idők legjobb magyarországi értékesítési eredményét elérő és egész Európában hazánkban legmagasabb piaci részesedéssel rendelkező Lexus hazai hálózatbővítési koncepciójába. A márka hálózatfejlesztési stratégiája ugyanis nem a piacon megszokott mintát követi: míg a legtöbb márka minél hamarabb a legteljesebb földrajzi lefedettség elérésére törekszik, a Lexus-márkakereskedések és márkaszervizek megnyitásának jogát csak a hosszú évek, nem ritkán évtizedek során bizonyított, folyamatosan a legmagasabb színvonalú ügyfélkiszolgálást nyújtó és legmagasabb szintű ügyfél-elégedettséget elérő Toyota-márkakereskedések kaphatják meg.

Nem véletlen, hogy a kaposvári Lexus-márkaszerviz megnyitásának jogát a Koto Autóház nyerte el: a több mint ötezer aktív ügyféllel rendelkező és a Toyota-ügyfeleket Kaposváron 1992, Nagykanizsán pedig 2006 óta a legmagasabb színvonalon kiszolgáló márkakereskedés, amelynek mindkét bemutatóterme 2016-ban esett át teljes megújuláson, Magyarországon az egyedüli Toyota-partner, amely 2009, 2012, 2015 és 2016 után 2018-ban immár ötödik alkalommal nyerte el a rangos Ichiban-díjat. A megbízhatósági és ügyfél-elégedettségi felméréseken rendszerint élen végző Toyota az ügyfelek visszajelzései alapján minden évben ezzel a díjjal tünteti ki 2500 európai márkakereskedése közül azt a 45-öt (országonként egyet), amelyek a legjobbnak bizonyulnak az ügyfelek kiszolgálása terén. Az Ichiban japánul azt jelenti: első számú. A verseny azokat a márkakereskedéseket díjazza, amelyek a legmagasabb szinten vívják ki ügyfeleik megbecsülését és szeretetét.

„Vállalati hitvallásunk alapját eddig is az ügyfélközpontúság, az ügyféligények maximális kiszolgálása jelentette, és Magyarország ötödik Lexus-márkaszervizként a jövőben is erre törekszünk majd. Meggyőződésem, hogy elégedettséget elérni és megtartani csak felkészült, kiegyensúlyozott és lojális munkatársakkal lehet, ezért eltökélten dolgozunk a kifogástalan cégkultúra kialakításán és fenntartásán. Őszintén hiszem, hogy folyamatos képzésekkel, több empátiával egyre jobb csapatszellemet alakíthatunk ki, amelynek következménye a gyorsabb, pontosabb és magasabb szintű szolgáltatás. Naprakész szakértő gárdánk igyekszik olyan minőségi kapcsolatot kialakítani a Toyota- mellett immáron a Lexus-ügyfelekkel is, amelyet ügyfélként mi is elvárnánk. Célunk, hogy az autóinak legendás megbízhatósága mellett környezetbarát hibrid elektromos modelljeiről ismert Lexus sikerének egyik kulcsát, a japán vendégszeretetet megtestesítő Omotenashi filozófiát kaposvári, nagykanizsai és tágabb régiónk ügyfelei is megtapasztalhassák majd” – fogalmaz Tóth László, a Koto Autóház tulajdonos-ügyvezetője.

Az új márkaszerviz megnyitása a szerviz és kapcsolódó szolgáltatások lefedettségének növekedése és a piac legzöldebb prémium modellportfóliójának még szélesebb körű megismertetése révén természetesen további lendületet adhat a hazánkban már most is szárnyaló japán prémium márka magyarországi értékesítéseinek, aminek köszönhetően a Lexus 5,8 százalékos prémium piaci részesedése még tovább növekedhet majd.

„Abban, hogy a Lexus az elmúlt évek egyik leginkább irigyelt autóipari sikertörténetévé válhatott, számos tényező játszik közre. Azzal, hogy hagyományos márkaértékeink, a legendás megbízhatóság és minőség, a prémium kidolgozottság és az iparágat rendszerint megelőző, jövőbe mutató technológiák mellé az elmúlt években a vásárlók új körét megszólító, letisztult, futurisztikus formavilág társult, egycsapásra az egyik legizgalmasabb autómárkává váltunk. Az igazi áttöréshez azonban kellett az is, hogy a piac – részben a dízelbotrány, részben a természetes evolúció hatására – nyisson az alternatív meghajtási láncok felé: a környezetbarát hibrid technológia fejlesztésében évtizedes előnnyel rendelkezünk, és világszerte több mint egymillió hibrid autót értékesítettünk, többet, mint valamennyi prémium versenytársunk együttvéve. Mindennek köszönhetően a piac legszélesebb hibrid modellportfólióját kínáló Lexus a zöldülő újautópiac egyik legnagyobb nyertese: a hazai prémium hibrid értékesítések mintegy négyötödét mi visszük, miközben hazai eladásaink mintegy 98 százalékát teszik ki a hibridek” – avat be Kárpáti László, a Lexus magyarországi márkaigazgatója.

„Abban ugyanakkor, hogy a Lexus minden idők legjobb magyarországi értékesítéseit érte el az idei évben, miközben a márka piaci részesedése egész Európában hazánkban a legmagasabb, legalább ilyen fontos szerepe van az ügyfeleink legmagasabb színvonalú kiszolgálását és az ügyfél elégedettséget alappillérként kezelő vállalati filozófiánknak. Ebben keresve sem találhattunk volna jobb partnert Kaposváron és régiójában az ötszörös Ichiban-díjas Koto Autóháznál, amelynek köszönhetően magán- és flottaügyfelek még szélesebb köre ismerkedhet meg a Lexusra jellemző, az iparágban a legmagasabb színvonalúnak tartott ügyfélkiszolgálással” – véli Kárpáti László.

Az elmúlt közel három évtized igazolta, hogy a Lexus alapfilozófiája, a japán vendégszeretetet megtestesítő Omotenashi a világ minden piacán a vállalat sikerének egyik legfontosabb záloga. Az ügyfelek igényeit már előre felmérő és kiszolgáló Omotenashi éppen ezért minden szempontból kulcsfontosságú a Lexus üzletmenetében. A Lexus-márkakereskedők és -márkaszervizek a világ minden táján úgy fogadják és kezelik ügyfeleiket, mintha saját otthonukban látnák őket vendégül, céljuk, hogy a legtökéletesebb Omotenashi élményt nyújtani, még magasabbra emelve ezzel a Lexus legendás ügyfélszolgálatának színvonalát, és még sikeresebbé téve az üzletmenetet. Mindez megnyilvánul a márkakereskedésekben és márkaszervizekben az ergonomikus, letisztult, minden kényelmi szempontot figyelembe vevő ügyféltértől az ügyfélkiszolgálás folyamatának valamennyi legapróbb részletéig.

„Az ügyfelek legmagasabb színvonalú kiszolgálása vállalatunk alapfilozófiája, amelyet a mostani kiemelkedően sikeres időszakban sem szabad szem elől tévesztenünk, hiszen ez ügyfeleink elégedettségének és ezáltal hosszú távú növekedésünk kikezdhetetlen alapja. Az ötszörös Ichiban-díjas Koto Autóház ügyfélközpontú megközelítése még a Toyota és Lexus magyarországi márkakereskedői és márkaszerviz-hálózatán belül is kiemelkedik, elég, ha csak a Kaposváron a szervizmunkák idejére ügyfeleiknek elsőként kínált ingyenes csereautót vagy taxiszolgáltatást vagy szolgáltatásaik folyamatosan bővülő körét említjük. Éppen ezért biztosak vagyunk benne, hogy a Koto Autóháznak köszönhetően a Lexus számos elkötelezett ügyfelet szerez majd a kaposvári és nagykanizsai régióban” – fogalmaz Majtényi Dániel, a Lexus magyarországi vevőszolgálati vezetője.