Effie 2018 – a Durex Randizni szeretnél? kapta a Platina Effie-t

Márkák

A tavaly megújult verseny idei eredményeit ez alkalommal is nagyszabású ünnepségen hirdették ki a szervezők, a Reklám Világszövetség (IAA) Magyar Tagozata és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége. A november 9-én a Várkert Bazárban megrendezett Díjátadó Gálaesten – a Platinával együtt – összesen 41 díjat adtak át a szervező szakmai szövetségek elnökei és az Effie támogatói: mostantól kiosztják a „Finalist” díjakat is.

A 17. magyarországi Effie díjátadóján 4 Arany, 7 Ezüst és 7 Bronz Effie-t kaptak azok a 2017. 01. 01. és 2018. 07. 31. között Magyarországon futott kampányok, amelyek a kiírás szerint igazolhatóan sikeresek, hatékonyak voltak, a kétfordulós, közel 100 fős zsűrizésen pályaművükre a legtöbb pontot kapták. A végső pontszám kialakulásánál a kihívásra, az ötletre, a kreatívra adott pontok 23,3–23,3–23,3 százalékos súllyal, az eredmény bemutatására adott pontok 30 százalékos súllyal számítottak, ezzel is aláhúzva: az Effie nem kreatív verseny, s mint ilyen, egyedülinek számít a nemzetközi porondon. A hatékonyság Oscar-díjának is nevezett, 51 éve alapított Effie 17. hazai megmérettetésén a legrangosabb elismerést a Platina Effie-t a Durex Randizni szeretnél? kampányért kapta a Reckitt Benckiser és a Dentsu Aegis Network Hungary.

A nemzetközi Effie Index világranglistán már a „Finalist” elismerést szerzett kampányok alkotói is pontszerző szereplők, a hazai gálaesten 23 ilyen kampány nevezője vehette át ezt az elismerést egy vagy több sikeres pályaműért. Finalist díjakat nyert: az ACG, a Café Communications, a Carat Hungary 21, a Fastbridge, az Initiative, a Mediacom Magyarország, a Mindshare, az Ogilvy Budapest, a Uniomedia Communications, a Wavemaker, a Young&Rubicam Budapest.

Arany Effie-t nyert nevezők: az ACG, a Dentsu Aegis Network Hungary, a Human Dialog, a Rewart.

Ezüst Effie-t nyert nevezők: az ACG (2), a Café PR, a Progressive, az OMD Hungary, a Phd Hungary, az Uniomedia Communications.

Bronz Effie-t nyert nevezők: az ACG (2), a Mindshare, a PanMedia Western, a Phd Hungary, a Publicis One / Starcom, a Uniomedia Communications.

Az Effie-n díjat kapott alkotások (kampány/megbízó/pályázó/társügynökség) részletes listája: ITT

Megbízók és ügynökségek világszerte az iparág egyik legkiemelkedőbb, egyedülálló szakmai elismeréseként tekintenek az Effie-re, amely díjazza a sikeres és hatékony marketingkommunikáció minden formáját. 1968 óta az Effie megnyerése a teljesítmény globális szimbólumává vált, ma már világszerte több mint 51 országban rendezik meg a versenyt.

A 17. magyarországi Effie támogatói és együttműködő partnerei:

Central Médiacsoport, Ringier Axel-Springer, MTVA, Kantar Millward Brown, NewAgeAdvertising, Adaptive Media, RentIT, Gifie, Ameriakiszek.hu, Reklameszkoz.hu, Várkert Bazár, Visual Europe Group

A Díjátadó Gálaest zenei fellépője a Budapest Bár volt.