Az AUTOBEST 2019 döntőjében a Toyota Corolla

Márkák

Az AUTOBEST szervezet 2001-ben alakult meg az európai piacon megvásárolható „legjobb vétel” forradalmi koncepciójának jegyében. Ahhoz, hogy egy autó kiérdemelje az AUTOBEST valamelyik díját, a legjobb ajánlatot kell jelentenie a legtöbb európai vásárló számára. A szavazási folyamat során az ár, a szervizhálózat, az alkatrészellátás és a sokoldalúság a legfontosabb kritériumok. A dizájn és az új technológiák szintén egyre fontosabb tényezőknek számítanak a szavazásnál. Az AUTOBEST átlátható szavazási rendszert használ, ahol egy 13 kritériumot értékelő, átfogó mátrix alapján választják ki a győztest. Az AUTOBEST 2019 díj döntősei közé a vadonatúj Toyota Corolla is bekerült, az első autó a világon, amely két eltérő teljesítményű hibrid elektromos hajtással is rendelhető lesz, ráadásul három karosszériaváltozatban.

Az AUTOBEST-zsűri tagjai 31 európai országot képviselnek, így ez a legnagyobb független testület az autós média világában a képviselt országok számát tekintve. Az AUTOBEST-zsűri folyamatosan figyelemmel kíséri az autóipar erőfeszítéseit és törekvéseit, alaposan megvizsgálva és kiértékelve a beruházásokat, az új munkahelyeket, a zöldautók és -technológiák finanszírozását, valamint a különböző európai régióknak nyújtott támogatásokat. Az új jármű-technológiákat és az összekapcsoltságot szintén vizsgálja a zsűri. Összesen nyolc díj odaítéléséről döntenek az alábbi kategóriákban; MANBEST, COMPANYBEST, ECOBEST, DESIGNBEST, TECHNOBEST, SAFETYBEST, SMARTBEST és SPORTBEST. Az AUTOBEST a mai napon négy kategóriában hirdeti ki a győztest. A 18. ceremóniára a belgiumi Brüsszelben kerül majd sor 2019. február 7-én.

A Citroen Berlingo/Peugeot Rifter/Opel Combo, a Citroen C4 Cactus, a Dacia Duster, a Ford Focus, a Kia Ceed és a Toyota Corolla kerültek be az Európai AUTOBEST 2019 szavazás döntőjébe. E modellek közül választják majd ki az Európa legjobb vétele 2019 díj nyertesét. November 27–28-án a teljes Európai AUTOBEST-zsűri ellátogat a Milánó mellett fekvő Vairano tesztpályára, ahol elvégzik majd a döntőbe került autók végső tesztelését. A 31 tagú zsűri a következő hetek során végzi el a versenyzők végső értékelését, illetve adja le szavazatait. A győztes modellt december 15-én hirdetik ki.  Az AUTOBEST engedélyezi az Európai AUTOBEST 2019 Döntőse logó használatát. A hét autógyártó jogosult felhasználni a logót az összes kommunikációs, illetve promóciós kampányában az AUTOBEST 2019 díj győztesének bejelentéséig tartó időszakban.

„Az AUTOBEST-nél a legrelevánsabb, legösszetettebb tesztvezetéseket végezzük az autós médián belül. Évekkel ezelőtt honosítottuk meg az autós médiában – a vezető olasz autós magazin és AUTOBEST-tag Quattroruote által használt ASC Vairano tesztpályával együttműködve – a közúti, illetve versenypályán elvégzett összehasonlító tesztjeinket. Emellett mi voltunk az úttörői a kérdések-válaszok műfaj legfejlettebb formájának is az autóiparban. Ezek teszik oly különleges alkalommá az AUTOBEST vairanói találkozóját az európai autós médiában” – avat be Ilia Seliktar, az AUTOBEST-zsűri elnöke.

A már évek óta a világ legnépszerűbb autójának bizonyuló és nem utolsósorban minden idők legnagyobb darabszámában értékesített autójának számító Toyota Corolla legújabb generációjának döntőbe jutása mellett a környezetbarát hibrid elektromos autóiról ismert japán autógyártó egy további elismerésnek is örülhet. Az idei SPORTBEST 2018 díjat a Toyota kapta a motorsportban elért kiemelkedő eredményeiért. A Toyota hosszú és sikeres múltra tekint vissza számos, csúcsszintű versenysorozatban a Formula–1-től az Indycar sorozaton át a Hosszútávú Világbajnokságig és a rallyig. 2018 valóban kiemelkedően sikeres év volt a japán autógyártó és kölni központtal működő motorsportrészlege számára: a legendás, 24 órás Le Mans-i futamon aratott kettős győzelem tanúsította a Toyota Racing csapatában dolgozók elkötelezettségét, ambícióját, csapatmunkáját és kitartását. A jelenleg is zajló Hosszútávú Világbajnokságon (WEC) és Rally Világbajnokságon (WRC) a Toyota egyaránt versenyben van a bajnoki címért mind a pilóták, mind az autógyártók mezőnyében.