Nonstop márkaélményt követelnek a fogyasztók

Márkák

Hétfőn mutatták be a Superbrands rendezvényközpontjában a Branding 2018 whitepapert, melyben húsz szakértő osztotta meg gondolatait az idei év trendjei alapján a márkaépítésről. A kiadványban megtalálható kutatásokból leszűrhető trend szerint a fogyasztók azonnali, kizökkentés nélküli márkaélményt akarnak megélni csatornáktól függetlenül, 024 órában. További mérések szerint ezek az élmények legmeghatározóbbak a vásárlási döntéseknél, és a fogyasztók közel fele továbbáll, ha a márka nem a személyre szabott igényeire reflektál.

A tavalyi év után immár másodszor megjelenő kiadvány fő üzenete, hogy a vezető cégek igyekeznek a világon középpontba helyezni a fogyasztóikat: közhelynek tűnhet, mégis forradalmi szemléletváltást hoz a cégek életébe, és átalakítja azt, ahogy a márkák kommunikálnak. Hogy miért? Mert megszoktuk, hogy kampányokban, tv-spotban, bannerekben, posztokban gondolkodunk, pedig a másik oldalon a vevők fejében mindez másképp áll össze. Soha még nem volt ennyire a felhasználók kezében a kontroll: releváns, azonnali, kizökkentés nélküli márkaélményt akarnak megélni csatornáktól függetlenül, 024 órában. Felmérések szerint ezek az élmények legmeghatározóbbak a vásárlási döntéseknél, és a fogyasztók közel fele továbbáll, ha a márka nem a személyre szabott igényeire reflektál. Hogyan tudnak a márkák reagálni ezekre a változásokra? Miért kell foglalkozni a munkavállalói márkaépítéssel és az ügyfélélménnyel? Milyen eszközök állnak ehhez rendelkezésre?

„A Branding 2018-ban arra vállalkoztunk, hogy szerzőtársainkkal áttekintjük a márkaépítésre nagy hatást gyakorló trendeket és az ezekre reagáló márkastratégiai irányokat. Kiemelten foglalkozunk az ügyfélélmény területével, márkaélményre gyakorolt hatásával. Hiszünk abban, hogy a koherens márkaélményhez szükség van az elégedett és elkötelezett munkatársakra: bemutatjuk a munkáltatói márkaépítés külső brandre gyakorolt hatását és pár hazai jó gyakorlatot is” mondta Duca Andrea, a kiadvány társfőszerkesztője.

A kiadványban azt az eszköztárat is bemutatják, mely a bizonytalan, folyton változó üzleti, társadalmi, technológiai trendek közepette is releváns stratégiát segít kidolgozni és folyamatosan frissíteni. Káli György, a kiadvány másik társfőszerkesztője szerint „a design gondolkodás és azon belül a service design a fogyasztóközpontú tervezés népszerű módszerévé vált, melyet egyre szélesebb körben használnak itthon is”. A fogalmi bevezető mellett a Branding 2018 whitepaper áttekinti az új márkaélmény tervezés módszerének a hagyományos marketingtervezéstől való különbözőségét, újdonságát, másrészt azokat a belépési pontokat, ahol egy-egy szervezet be tudja építeni az életébe a dizájnszemléletet és -módszereket.

Dr. László Géza – aki a kiadványsorozatot 2017-ben megálmodta és elindította – véleménye, hogy „a telekommunikációs vagy az energetikai szektorban a szakemberek időről időre összeállnak és a legfrissebb technológiai vagy szabályozási trendeket megpróbálják közérthetően megfogalmazni. Különböző díjazási rendszerekkel és kutatásokkal foglalkozó cégcsoportjuk fontosnak tartotta, hogy a márkaépítéssel kapcsolatban is elinduljon egy ilyen közös gondolkodás Magyarországon. Az idei évben a háttérmunkában szövetségesre is találtak, így immár két csapat – a Superbrands Magyarország és HD Group – biztosította a feltételeket ahhoz, hogy a szakmai kiadvány létrejöjjön és betöltse feladatát.”

A kiadvány ingyenesen elérhető az alábbi linken.

 

SOCIAL MEDIA