CHERRISK-kampány a Republic Grouptól

Márkák

Nagy volumenű integrált kampányt indított a Republic a legújabb online biztosító, az Y és Z generáció igényeire tervezett CHERRISK bevezetésére. Az UNIQA belső startupjaként létrejött új generációs biztosítási modell szakít a szektorra vonatkozó sztereotípiákkal és a megváltozott felhasználói szokásokra kínál gyors, egyszerű és kötetlen megoldást. A konvenciókkal szembemenő termékbevezető kampány pozicionálásáért, stratégiai tervezéséért, teljes körű kivitelezéséért és PR-jáért a Republic Group felel.

2017 októbere és 2018 szeptembere között több százan léptek ki komfortzónájukból a Republic Group és az UNIQA országos kampányának felhívására. Mostanra már hivatalossá vált: az elmúlt egy év hatalmas, valamennyi célcsoportot megszólító projektmegbízása egy vadonatúj márka, a CHERRISK bevezetésének tudatos előkészítése jegyében zajlott.

A sikeres felvezetést követően az UNIQA támogatásával alapított belső startup, a Cherry HUB BSC Kft. a Republic Groupot kérte fel az új generációs, online biztosítási platform, a CHERRISK launch kampányának teljes körű kivitelezésére. A háromlépcsős kutatási fázist követő pozicionálás meghatározása kulcsfontosságú volt az előkészületek során. Egy teljesen új biztosítási platformot kellett bevezetni a piacra, amelynek sikerén nem kevesebb múlik, mint a további európai országokra történő nemzetközi kiterjesztés. A Republic Group feladata a teljes teaser és bevezető kampány stratégiai, kreatív- és médiatervezése, illetve kivitelezése, melynek jelenleg az első fázisa látható országszerte. Fontos célkitűzés volt, hogy a kommunikációs üzenetek a brand awereness növelése mellett direkt sales fókusszal is bírjanak.

A termékfejlesztést megelőző kutatások és ügyfél-elégedettségi felmérések alapján visszatérő panaszként fogalmazódott meg az ügyfelek részéről, hogy gyakran keltik bennük azt az érzést a kárrendezés során a társaságok, mintha nem bíznának meg bennük. A körülményes bizonyítási procedúra, ami a kárrendezést jellemezte a múltban, azonban már csak rossz emlék. Az elhúzódó, apró betűkben kifogásokat felsorakoztató biztosításoknak intett búcsút az UNIQA, amikor két éve elindította ügyfél-transzformációs programját, melynek egyik etapjaként is tekinthetünk a hazai fejlesztésű CHERRISK-re. A biztosítások alapjaihoz szerettek volna visszatérni, amikor még az egymást ismerő közösségek tagjai közösen vállaltak felelősséget, és segítettek a bajba jutottaknak szükség esetén. Egy átlátható, online közösség létrehozásával lehetőség van arra, hogy minden eddiginél nagyobb bizalmat szavazzanak a felhasználóknak, akiknek elköteleződését virtuális cseresznyékkel honorálja a CHERRISK. A felhasználók virtuális cseresznyéiket közösségi célok megvalósítására ajánlhatják fel vagy biztosítási díjuk csökkentésére használhatják.

A fentiekből és a termék adottságaiból (chatbot, gamification, online ügyintézés, recurring payment), valamint az újító szemléletű cégvezetés által megfogalmazott igények alapján hamar kirajzolódott egy friss, játékos, az internetes kultúra elemeit felhasználó kreatív koncepció, ami a szín- és eszközhasználattól a szövegezésig egységesen meghatározta a kampányt.

Szeptember 1-jétől négyféle színes teaser kreatívval találkozhatott a célcsoport billboard, peronposzter, tv- és online felületeken, illetve a 4-es, 6-os Combino villamosokon. Az „Alap, hogy…” hirdetések sikerét jól bizonyította, hogy a két hétig tartó teaser szakaszban már több ezer előregisztráció futott be az oldalra. A launch kampány szeptember 17-i indulásakor az ország 400 pontján kihelyezett teaser plakátokat felváltották a lakás- és a casco biztosítások kreatívjai, a tv-ben és rádióban pedig elindultak a lakás– és utasbiztosítás szpotjai.

A kreatív tervezés során az volt a cél, hogy egyértelmű legyen a célcsoport számára, hogy a CHERRISK megbízik a partnereiben. Még akkor is, ha olykor hihetetlen, mesébe illő történet következtében történt a baleset, tűnt el a csomag, gyulladt ki a konyha.

A filmek a véletlenek olyan vicces láncolatát mutatják be, amik végül egy kellemetlen balesethez vezetnek. A narratíva egy izgatott ember kissé kesze-kusza történetmesélést idézi, ami kiszólásokkal vagy épp fölöslegesnek tűnő információkkal tűzdelt. Ezt a zavart monológot támasztja alá a hasonlóképpen „csapongó”, a nemzetközi trendeket követő vegyes technikás képi világ, ami egyszerre idézi meg a múlt VHS-kultúráját és a jelen internetes mémjeinek világát.

A filmek elkészítése során az jelentette a legnagyobb kihívást, hogy megtartsuk a film sodró lendületét és a progresszív képi világát úgy, hogy közben a történet még mindig érthető maradjon és a termék bevezetését is jól támogassa” – mondta Márton Szabolcs, a Republic Group kreatívigazgatója.

Hogyan lett a gyáli bányatóból spanyol tengerpart, és hogy gyújtotta fel Bese kutya a konyhát?

A Republic és az Umbrella csapatmunkájának eredményeként Barcelona homokos tengerpartján érezték magukat a szereplők az augusztusi forgatáson. Több mint 20 köbméter homokot terítettek el egy nap alatt a tóparton, a felvétel alatt pedig jet-skivel vetettek hullámokat a mediterrán hatás érdekében. A filmben egy elszabadult quad csapódik egy hatméteres pálmafának, amit külön erre a célra szállítottak oda teherautóval.

A casting során meglepő módon nem a főszereplők kiválasztása okozta a legnagyobb dilemmát, hanem a lakásbiztosítás filmjében központi szerepet betöltő kanapé megtalálása. Cseh Renátó látványtervező olyan lakásbelsőt álmodott meg, ami bármelyikünk szomszédjában lakó egyetemista srác otthona lehetne – szülőktől örökölt kanapéval és örökmozgó kutyával. Végül a producer saját kanapéja győzött, amit a nappalijából szállítottak át a stúdióba.

A filmekben alkalmazott vegyes technika, a rajzfilmes animációk az óriásplakátokon és az online bannereken is visszaköszönnek. A káresemény kiváltó okai – a búvárt mélybe rántó polip vagy a konyhában rosszalkodó kutya – is rajzként jelennek meg a hirdetéseken, így rímelve a tv-reklámok képi világára.

„Filmben és az outdoor anyagokon egyaránt a valóság és a képzelet között ugrálunk. A vizuális világ az emlékezet működését idézi meg. Szinte soha nem emlékszünk teljesen pontosan minden részletre, a képzeletünk viszont megpróbálja kitölteni a lyukakat. Olyan képi és hangelemeket használtunk, amik viccesen/megkapóan illusztrálják az adott helyzetet, nem beszélve arról, hogy lekövetik a mai vizuális trendeket is. Egy örömjáték volt” – mondta Jancsi Mátyás, a Republic Group Head of Artja

Az ATL aktivitásokat erőteljes PR kommunikációval is megtámogatta az ügynökség. Több mint egy éve kifejezetten a CHERRISK teaser kampányának részeként havi rendszerességgel jelentek meg insurtech és fintech tartalmak a vezető hazai médiumok hasábjain Kurtisz Krisztián tollából, majd idén szeptember 14-én a CHERRISK és az UNIQA vezérigazgatója a hivatalos indulás előtt tartott sajtótájékoztatón jelentette be a forradalmi újítást az EXTRA Budapestben. A klasszikus corporate és brand PR aktivitások mellett, a márkát véleményvezérek is tovább népszerűsítik az Y és Z generációs célcsoportok körében. Olyan influencerekre esett a választás, akik rohanó és aktív életmódot élnek, folyamatosan úton vannak, és fontos számukra a saját maguk és környezetük biztonsága. Így láthatunk a következő hónapokban online tartalmakat Tóth Gabitól, Dancsó Pétertől, Wossala Rozinától, Szabó Zsófitól, Nyári Diától és Nagy Danitól.

„Minden ügynökség életében vannak olyan kiemelkedő projektek, amikre évek múlva, a folyamatosan változó trendek ellenére is büszkén tekinthet vissza. Azt gondolom, a Republic életében a CHERRISK-kampány egyike ezeknek a projekteknek. Hatalmas kihívást és nyomást jelent minden termékbevezetés, de ebben az esetben még nagyobb a tét, hiszen a magyar piacon való sikeres szereplés a CHERRISK nemzetközi térhódításának záloga. Ugyanakkor az ügyféltől kapott hatalmas szabadságnak köszönhetően nem teherként, hanem felszabadítóan hatott a csapatra ez a kihívás, amit az első beérkező számok alapján sikeresen megugrottunk” – mondta Barna Tamás, a Republic Group ügyvezető igazgatója.

SOCIAL MEDIA