„Újraalapította” magát az Ogilvy

Márkák

Egyszerűsítéssel, szemléletmódbéli és strukturális megújulással ünnepli fennállásának 70. évfordulóját az amerikai ügynökséghálózat

Megújult a Magyarországon a Geometry Group részeként működő Ogilvy, amely a most bejelentett „One Ogilvy” törekvésnek megfelelően immár magába foglalja az eddig külön márkaként jelen lévő Ogilvy & Mather és Ogilvy Public Relations ügynökségeket is. A szakmai struktúra egységesítésével párhuzamosan új arculatot kapott a David Ogilvy által 70 éve alapított ügynökséghálózat, ami a változás dinamizmusát, valamint az Ogilvy nyújtotta szakmai diverzitást fejezi ki.

A megújulást John Seifert, az Ogilvy hálózat vezérigazgatója jelentette be, aki szerint a változással az idén megalapításának 70. évfordulóját ünneplő Ogilvy hálózat még jobban meg tud felelni a piac elvárásainak. Az eddig osztályokként, különálló ügynökségként működő Ogilvy szakágak egyesítése Seifert szerint kiváló lehetőség a világszerte mintegy 15 ezer munkatárs számára, hogy a szakmai ágak közötti átjárhatóság révén beteljesítsék karriercéljaikat. Másfelől a vezérigazgató úgy véli, ezzel a lépéssel el tudnak távolodni attól a hagyományos vállalati modelltől, amelyben szakágak közötti, szakágakon belüli túlzott hierarchia jellemző. A strukturális változásokat saját online közösségi térrel, az Ogilvy Connecttel is támogatja az ügynökséghálózat, ami aktívabb kapcsolatépítést és know-how cserét tesz lehetővé a munkatársak között.

A „One Ogilvy” szemlélet azonban nem csak strukturális szempontból hozott változást, megújult az Ogilvy ikonikus arculata is: a vörös Ogilvy logo világosabb Pantone színt kapott, amit másodlagos színekként a szürke, a pink, a kék és a sárga egészítenek ki. Ugyancsak frissültek az Ogilvy Serif és Sans betűtípusai. Az új arculat már megtekinthető a www.ogilvy.com weboldalon, amit fokozatosan vezetnek majd be a Magyarországon a Geometry Group részeként működő Ogilvy márkák.

Sályi Réka, a Geometry Group ügyvezető igazgatója szerint a megújulás még közelebb hozza egymáshoz az Ogilvy és a Geometry által képviselt diszciplínákat: „Nagyon fontos időszak ez ügynökségcsoportunk számára, hiszen mind a közelmúltban megújult Geometry, mind az Ogilvy jelentős változásokon mennek keresztül. A most bejelentett Ogilvy struktúra lehetőséget ad arra, hogy még jobban hasznosítsuk az eltérő módszertanokban, szakágakban rejlő lehetőségeket, hiszen ma már alapkövetelmény, hogy maximális átjárhatóságot biztosítsunk az eszközkészletek között. Ez nagyfokú digitális szemléletmódot és rugalmasságot követel, amit az Ogilvy megújulása nagymértékben támogat.”

Az eltérő diszciplínák szerepe kapcsán Sályi Réka hozzátette: „Úgy vélem, a Geometry Group attól tud egyedi lenni, hogy jelen van nálunk az Ogilvy, ami megalkotja a márkákat, és folyamatosan gondozza azok hírnevét; a Geometry, ami aktivizálja akár online, akár offline térben a márka értékét; valamint a Redworks, ami formába önti, kézzel foghatóvá teszi a márkát. Lehetőségünk van tehát arra, hogy mellőzve a régimódi hierarchiát, még hatékonyabb, eszközkészlet szempontjából rugalmas megoldásokkal szolgáljunk ügyfeleinknek.”