Indul a 2018-as Effie

Márkák

Indul a 17. szakmai megmérettetés a hatékonyság Oscar-díjáért

A tavaly sikeresen megújított magyarországi Effie idei kiírása és online nevezési felülete mostantól legkésőbb augusztus 16-ig elérhető minden olyan nevezni szándékozó számára, aki vállalja, hogy megméretteti munkáját a mindenkori magas szakmai elvárásokon alapuló Effie értékelési rendszere szerint. Workshopot a szervezők – a tavalyi nyertes pályaműről, a zsűritagok hasznos tanácsaival és az idei kiírás sarkalatos pontjaival – május 29-én tartanak a pályázók számára.

Nevezni a tavaly megújított kategóriákba ezúttal a 2017. január 1 – 2018. július 31. között Magyarországon futott bármilyen típusú, eredményes marketingkommunikációs aktivitásokkal lehet – az egynapos rendezvénytől a hosszabb kampányokig -, a lényeg a hatékonyság. A kiírás lehetőséget biztosít arra is, hogy a pályázatban bemutatandó nem publikus számadatok helyett viszonyszámot/arányszámot alkalmazzon a pályázó – a zsűritagok ezekből is fel tudják mérni az adott kampány eredményességét, hatékonyságát.

Hamarosan lehet majd az Effie weboldalon idén is zsűritagnak jelentkezni, a megadott szempontok és kritériumok figyelembe vételével.

A zsűrizés idén is két fordulóban, szeptemberben és októberben lesz, a díjátadó gálaestnek ez alkalommal a Várkert Bazár ad otthont november 9-én.

A díjátadó gálaestet követően a döntőbe jutott valamint díjazott pályaművek adatai bekerülnek az Effie Worldwide által 2011 óta megjelentetett, nemzetközi Effie Hatékonysági Index elemzésébe, amely megmutatja és rangsorolja a legeredményesebb ügynökségeket, iparági szereplőket és márkákat a világszerte megrendezett Effie hatékonysági versenyek eredményei alapján. Ez az évente megjelenő lista a marketinghatékonyság legátfogóbb globális ranglistájának számít. Az idei listát a tervek szerint júniusban publikálja az Effie Worldwide, az élmezőnynek várhatóan ez alkalommal is lesz magyar vonatkozása.

Az Effie díjat 1968-ban alapította New York-ban az American Marketing Association, 2008 óta az Effie Worldwide nonprofit szakmai szervezet a jogtulajdonos, jelenleg 49 országban rendezik meg a versenyt világszerte. Magyarországon 2002-ben, 15 évvel ezelőtt indította el a Reklám Világszövetség (IAA) Magyar Tagozata és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ).

A 2018.évi magyarországi Effie támogatói: MTVA, Ringier Axel-Springer, CM Sales, Kantar Millward Brown, NewAgeAdvertising, rentIT, Várkert Bazár