Irodalommal kampányol a Libri

Márkák

A 2016-ban alapított díj mechanizmusa szerint a zsűri és a közönség is kiválaszthatja a döntőbe került tíz kortárs magyar irodalmi alkotás közül a kedvencét. A díjak ünnepélyes átadóünnepsége május 15-én lesz.

Libri Könyvkereskedelmi Kft. által 2016-ban alapított díjak az előző év legjobb szép- és tényirodalmi könyveit díjazzák. A Libri a kultúra elhivatott pártolójaként legfontosabb feladatának az olvasás népszerűsítését tartja, ezért hozta létre két évvel ezelőtt a Libri irodalmi díjat és az ehhez kapcsolódó Libri irodalmi közönségdíjat. A díjakat idén harmadszorra adják át, a díjazottak 1-1 millió forintot és 25 millió forint értékű médiatámogatást kapnak – közölték, azt is tudatva: a díjakhoz tartozó kampány szlogenje: Büszkék vagyunk kortársainkra.

A kampány több lábon áll, egyaránt szólítja meg az olvasóközönséget online és offline felületeken. Jelen van az online és nyomtatott sajtóban, a Libri Könyvesboltokban, azok social felületein, és ott lesz a XXV. Budapesti Nemzetközi Könyvfesztiválon is.

A kortárs magyar irodalmi élet olyan pezsgő és sokrétű, hogy mindannyian büszkék lehetünk rá. A kampány fő célja, hogy felhívja a lehető legtöbb ember figyelmét a kortárs magyar irodalomra, és annak kiemelkedő műveire. Fontos, hogy a Libri irodalmi díjak kampánya és maga a díj is bemutassa a magyar irodalom sokszínűségét és igényességét, és kiemelje, hogy az mindannyiunk számára elérhető és része lehet mindennapjainknak. A Libri szeretné az írókat és költőket mindennapjaink sztárjaiként bemutatni, a kortárs irodalmat a jövő klasszikusaiként aposztrofálni, a művekből származó idézeteket pedig ténylegesen idézhető hivatkozási ponttá tenni a kultúra iránt nyitott kortárs olvasóknak.

A Libri irodalmi díjak kampányában két fő kreatív jelenik meg. A Libri irodalmi díjak 10 döntős szerzőjéről és a művekről fotó készült, a kreatívokon ezek láthatóak. A kreatívokon feltűnik még a Libri irodalmi díjhoz készített, a Libri jelképeként használt L-betűs design.