Közérthetőbb használati szabályzatot vezet be a Facebook

Márkák

A Facebook az elmúlt napok botrányait követően közérthetőbb nyelvezetben írt adatkezelési szabályzatot és felhasználási feltételeket vezet be annak érdekében, hogy felhasználói könnyebben megértsék, milyen módon használja fel az oldal adataikat.

Facebook a korábbinál könnyebben értelmezhető nyelvezetben íródott felhasználási feltételeket és adatkezelési szabályzatot vezet be annak érdekében, hogy a felhasználói könnyebben megértsék az abban foglalt dolgokat. Fontos, hogy bár a frissített szabályzat egyszerűbben értelmezhető, a vállalat a módosítások keretében nem kér jogosultságot újabb felhasználói adatok gyűjtésére. A közösségi oldal emellett egy héten át a felhasználók visszajelzését is várja adatkezelési irányelveivel kapcsolatban.

A Facebook azért újítja meg használati feltételeit és adatkezelési szabályzatát, hogy felhasználói könnyebben megértsék, hogy a közösségi hálózat hogyan használja fel adataikat szolgáltatásaiban, így többek közt a Messengerben és az Instagramon is. Ez utóbbi két szolgáltatás a Facebookkal azonos adatkezelési szabályzatot használ. A megújult adatkezelési szabályzatot úgy fogalmazták, hogy a benne foglaltak az átlagemberek számára is könnyen értelmezhetőek legyenek. Ahogy az eddigi használati feltételek, úgy a megújult szabályzat is elérhető lesz lokalizált verziókban, tehát a magyar felhasználók magyar nyelven olvashatják el ezen az oldalon.

Az új felhasználási feltételek és adatkezelési szabályzat bevezetése azonban nem jelenti azt, hogy a vállalat újabb felhasználói adatok gyűjtésére, felhasználására vagy megosztására kérne jogosultságot: erről szó sincs, a most publikált, közérthetőbb feltételek nyomán a Facebook jogosítványai nem változnak a három évvel ezelőtt publikált, mostanáig hatályos felhasználási feltételek óta. A változás nem érinti a felhasználók által személyre szabott adatvédelmi beállításokat sem. A megújult szabályzatból egyértelműen kiderül majd, hogy milyen adatokat kezel a Facebook olyan új szolgáltatások használata esetén, amelyek az előző szabályzat kiadásakor még nem léteztek: például a Marketplace, vagy a Live videók közvetítése esetén. Emellett a felhasználók a mobil eszközökről gyűjtött adatok köréről és módjáról is tájékozódhatnak.

Ezen kívül a Facebook az átdolgozott szabályzatok 2018. április 4-ei publikálását követő hét napban a felhasználók visszajelzéseit is várja mind a felhasználási feltételei, mind pedig az adatkezelési szabályzatával kapcsolatban. A felhasználókat a Facebook proaktívan értesíteni fogja visszajelzési lehetőségükről: kérdéseiket, javaslataikat vagy észrevételeiket ezen a magyar nyelvű felületen lehet eljuttatni a vállalatnak.

A felhasználási feltételek és az adatkezelési szabályzat végleges verzióit – amelyek már a visszajelzések nyomán elvégzett változtatásokat is tartalmazzák – az észrevételek feldolgozása után fogja publikálni a Facebook. A felhasználóknak ekkor lesz lehetősége elfogadni az frissített szabályzatokat.