Jó szendviccsel töm minket a kiváló évet záró SPAR

Márkák

Több mint 1,2 milliárd forintból építette fel új, SPAR enjoy. elnevezésű convenience üzemét a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. A vállalat üllői logisztikai központjának területén lévő létesítményben kezdetben naponta 4 tonna majonézes salátát és több mint 20 ezer szendvicset készítenek.

„A fogyasztói igények változásával az elmúlt években jelentősen megnőtt a kereslet az olyan élelmiszerek iránt, amelyek gyors, ugyanakkor minőségi, tartalmas étkezést jelentenek a rohanó hétköznapokon. A SPAR termékfejlesztései között fontos helyen áll a convenience, azaz a kényelmi termékek választékának bővítése. Ma már több mint 100 SPAR és INTERSPAR áruházban találkozhatnak a vásárlók a minőségi alapanyagokból készült hideg szendvics- és salátakínálatunkkal. Vásárlóink szélesebb körű kiszolgálása érdekében úgy döntöttünk, hogy ezeket a termékeket egy új, korszerű üzemegységben állítják össze munkatársaink a jövőben” – mondta Maczelka Márk kommunikációs vezető.

Az 1500 négyzetméteres üzem építése 2017 júliusában kezdődött. A zöldmezős beruházás költségvetése mintegy 1,2 milliárd forint volt, amelyből a technológia és a berendezések 300 millió forintba kerültek. A legmagasabb élelmiszerbiztonsági követelményeknek megfelelő létesítmény két csomagolósorral kezdte meg működését. A beruházást a SPAR saját erőből valósította meg és az első fázis ötven munkahelyet teremtett, az üzem második körös bővítése során pedig további szakképzett munkatársakat vesznek majd fel. A cég tervei szerint folyamatosan növekvő gyártási kapacitás mellett három éven belül már négy csomagolósoron készülnek majd a termékek az országos üzlethálózat számára.  Az üllői SPAR enjoy. convenience üzemben a legmodernebb technológiával, többféle kiszerelésben, 15 féle majonéz alapú saláta és 15 féle szendvics készül, a későbbiekben pedig a választék folyamatosan bővülni fog. A húskészítményt tartalmazó szendvicsekbe és salátákba a SPAR bicskei Regnum húsüzemében készülő minőségi termékek kerülnek. A hét öt napjára tervezett gyártás során naponta 4 tonna majonézes saláta és 20 ezer szendvics kerül majd az üzletekbe innen. A vállalat rövidtávú célja, hogy az ország az összes SPAR, City SPAR és INTERSPAR áruházát ellássa az Üllőn készülő minőségi termékekkel. A SPAR az enjoy. márkanév alatt a convenience üzemben gyártásra kerülő szendvicsek és saláták mellett további termékek bevezetését is célul tűzte ki olyan kategóriák égisze alatt, mint a salátaöntetek, a hűtött levesek, italok és tortaszeletek, valamint a kávék, a húskészítmények, a pékáruk, a sushik, illetve a probiotikus joghurtitalok. Ezen termékkategóriák bevezetésének oka a megváltozott fogyasztási szokásokban keresendő, ugyanis manapság egyre nő az igény a gyors és kényelmes étkezési lehetőségek iránt.

Nőtt a SPAR árbevétele 2017-ben

Az elmúlt évek tendenciáját folytatva tavaly ismét sikeres üzleti évet zárt a SPAR Magyarország: a forgalmi növekedésnek köszönhetően a vállalat piaci részesedése jelentősen emelkedett. 2017-ben belső folyamatai fejlesztése mellett folytatta a megkezdett beruházásokat: 4 új áruházat adott át, és 21 üzletet modernizált a vállalat. A tavalyi esztendő legnagyobb zöldmezős projektje Érden valósult meg, itt nyílt meg a 33. INTERSPAR hipermarket. A cég a 2017-es évben 562,5 milliárd forint forgalmat realizált, amely 8,9%-os növekedés az előző évhez képest. 2017. december 31-én 344 SPAR szupermarket, 33 INTERSPAR hipermarket, valamint 142 franchise üzlet tartozott az élelmiszerlánchoz.

Hálózatfejlesztés

Fejlesztési mérföldkő volt a 2017-es év: a vállalat országszerte 23 milliárd forintot fordított üzletei korszerűsítésére. Fókuszba kerültek az energiatakarékos műszaki megoldások, valamint több üzletben is SPAR to Go étterem nyílt. A tavalyi év legnagyobb projektje az Érden, az Iparos úti autópálya-csomópont közelében felépített, csaknem 7000 négyzetméteres, modern szolgáltatásokkal felszerelt bevásárlóközpont volt, ahol egy több mint 3000 négyzetméteres INTERSPAR hipermarket, SPAR to Go étterem és shopterület is helyet kapott. A 4,1 milliárd forintos beruházással a SPAR Magyarország 100 új munkahelyet teremtett.

Egymilliárd forintos korszerűsítés keretében újult meg az ezredforduló óta üzemelő zalaegerszegi INTERSPAR. A 4230 négyzetméteres eladótér skandináv belsőépítészeti koncepció szerint alakult át.

Összesen 2,5 milliárd forintból alakították át a tatabányai INTERSPAR-t. A mindössze 5 hónapos, rekordidő alatt megvalósult fejlesztés során az épület főfrontja transzparens, modern homlokzati megjelenést kapott és teljesen megújult a belső tér is. 2017-ben 19 SPAR szupermarket teljes körű felújítása is megvalósult.

Öt éves a SPAR partner program

Ötödik születésnapját ünnepelte a franchise program, melyhez a töltőállomásokkal és üzletekkel együtt 2017 végéig országszerte összesen 142 áruház csatlakozott. Az üzletág éves forgalma meghaladta a 35 milliárd forintot. Tavaly 26 új üzlet nyílt a franchise program keretén belül: 11 SPAR market (Budapesten 5, valamint Cegléden, Csólyospáloson, Üllőn, Zalaegerszegen, Diósdon, Székesfehérváron 1-1 üzlet), 6 SPAR partner (Budapesten 2, Cegléden, Siófokon, Miskolcon, Füzesgyarmaton 1-1 üzlet), 8 DESPAR – Lukoil shop (Budapesten, Dunakeszin, Érden, Keszthelyen, Balatonakarattyán, Pilisvörösváron, Gyöngyösön és Nagykanizsán) és 1 OMV – SPAR express Budapesten. A SPAR továbbra is várja a magánkereskedők jelentkezését a franchise hálózathoz az ország bármely pontjáról. A csatlakozás minden fél számára azonnali és kézzelfogható előnyökkel jár. Miközben a kiskereskedők az együttműködés során megtarthatják önállóságukat, a SPAR csoport széles áruválasztékával, minőségi termékeivel és számos szolgáltatásával – például logisztikai, helyi és országos marketing, illetve informatikai támogatás – segíti őket. A kis üzletek integrálása a SPAR franchise hálózatba a helyi lakosság számára is kedvező, hiszen a környékbeli, úgynevezett kényelmi boltok kínálata jelentősen bővül, többek között a SPAR széles saját márkás termékkínálatának köszönhetően. A SPAR Magyarország mindazon előnyöket, amelyekkel a hálózathoz csatlakozó kiskereskedők által üzemeltetett boltok rendelkeznek – például a kiszolgálás minősége, a vevőismeret, a vásárlókkal való személyes kapcsolat – hosszabb távon beépíti az üzleti kultúrájába, tovább emelve annak színvonalát.

Fejlesztések és oktatás a húsüzemben

A SPAR Magyarország az egyetlen saját húsüzemmel rendelkező kiskereskedelmi vállalat. A Regnum Húsüzem és Oktatóközpont 2017-ben ismételten sikeres évet tudhat maga mögött. Tavaly belső, technológiai fejlesztésekre több mint 370 millió forintot fordítottak. Ennek keretében főző-füstölő szekrényt vásároltak, új palettamosó berendezést üzemeltek be, valamint növelték a nedves hűtő kapacitását és bővítették a szeletelt termékek hűtve tárolásához szükséges volument. Mindezek mellett az oktatóközpontban is folyamatosan zajlottak a képzések, mintegy 400 – az üzlethálózatban dolgozó – munkatárs vett részt szakmai oktatáson.

Saját márkás SPAR termékek

2017 végére huszonhétre nőtt a saját márkával fémjelzett termékcsaládok száma, ezzel pedig 2700-ra a megvásárolható saját márkás termékek száma. Ezen termékek ma már szinte minden kategóriában elérhetőek a SPAR Magyarország üzleteiben. Fejlesztésükkor a vállalat a mindenkori piaci, fogyasztói igényeket veszi alapul, a számos különböző saját termékcsalád révén pedig ma már célcsoportonként tudja megszólítani a vevőket. A cég nemcsak a belső tartalomra, hanem az esztétikus csomagolásra is odafigyel. Fontos, hogy a friss és megnyerő külsőn túl az összetevők is egyértelműen fel legyenek tüntetve a csomagoláson. A SPAR évek óta nagy hangsúlyt fektet az egészséges életmód, és az ehhez kapcsolódó termékkínálat népszerűsítésére, valamint az ételintoleranciában szenvedő emberek segítésére. A SPAR üzleteiben 2016 októbere óta a glutén- és laktózmentes, a bio és speciális élelmiszereket, illetve a tudatos táplálkozás termékeit elkülönítve, színkódokkal és piktogrammokkal jelölve kínáljuk, ezzel is megkönnyítve a tájékozódást. A kiegyensúlyozott étkezés sokkal nagyobb szerepet játszik a mai felgyorsult világban, mint korábban, ezért a SPAR nem csak minőségi és ellenőrzött élelmiszereket biztosít, hanem a megfelelő étrend összeállításában is segít. A SPAR életmódváltó programjának központjában egy praktikus mobilalkalmazás áll. Azoknak nyújt segítséget, akik eddig még nem tették meg az egészségmegőrzés első lépéseit. A résztvevőket szakértők által összeállított étrendek, edzések és hasznos tanácsok támogatják céljuk elérésében.

Supershop: a legnagyobb törzsvásárlói program

Szép számokkal büszkélkedhet a SuperShop program 2017-ben is: a SuperShop kártyák száma 2017 végére meghaladta a 2,9 milliót. A legtöbb kártyát továbbra is a SPAR csoport áruházaiban használják, a törzsvásárlók köre pedig minden új üzlet megnyitásával tovább nő. A SPAR partner, SPAR market és OMV-SPAR express üzletnyitások jelentős szerepet játszanak a SuperShop kártyabirtokosok számának növekedésében. A bővülés további biztosítékát az új partnerek jelentik, tavaly négy cég csatlakozott a programhoz.

Marketingkampányok, hűségakciók

„Minőség. szeretem” szlogennel indított imázskampányt 2017-ben a vállalat, ami az üzletlánc alapértékeit hangsúlyozza, fő üzenetként a minőség jelenik meg benne. Az év során számos marketing aktivitás zajlott, kiemelkedett közülük a közösségi dal megalkotása a SPAR Verde ásványvíz jóvoltából. Az első fázisban a www.addaszavad.com weboldalon volt lehetőség megadni azokat a nyárral kapcsolatos szavakat, amiket a legkifejezőbbnek tartanak a fiatalok, majd ezekből Majka dalt írt, Partykarantén címmel. A SPAR Magyarország online megjelenése is igen meggyőző volt: megőrizte vezető szerepét a Facebookon a hazai kereskedelmi láncok között. A rendszeres közösségi média jelenléten túl az évet több rendhagyó online akció határozta meg és számos aktivitás zajlott a SPAR Életmód program keretében is. A 16 oldalas SPAR Életmód katalógust tavasszal adta ki a cég közel 2 millió példányban, emellett folyamatos volt a megjelenés a heti akciós újságokban, valamint elindult a 30 napos életmódváltó program ingyenes applikációja is. 2017-ben a SPAR hűséges vásárlói négy különböző – vásárláshoz köthető – pontgyűjtő akcióban is részt vehettek.

Középpontban a munkavállaló

A SPAR Magyarország kiemelkedő sikerei 2017-ben sem valósulhattak volna meg a dolgozók lelkiismeretes munkája nélkül. A vállalat 2017-ben 10 milliárd forint értékű bérfejlesztést hajtott végre. Ez a szám 2018-ban eléri a 9 milliárd forintot. A SPAR saját – választható béren kívüli juttatásokat tartalmazó – hűségprogram bevezetésével is a lojalitást kívánja honorálni. Ennek értelmében a vállalat valamennyi dolgozója, közel 13 ezer munkavállaló 2018-tól továbbra is megkapja az évi 100 ezer forintnyi készpénzes juttatást. Ezen felül azok, akik több mint egy éve a cég alkalmazásában állnak – a SPAR-nál eltöltött évek számától függően – éves szinten minimum 40, maximum 100 ezer forint béren kívüli juttatásban is részesülnek. Ebben az esetben a munkavállalók dönthetnek arról, hogy azt SZÉP-kártyán, vagy SPAR ajándékkártyán kívánják megkapni. Megmarad a dolgozók 13. havi juttatása is, amely egyedülálló a hazai élelmiszer kiskereskedelmi szektorban, valamint továbbra is él a dolgozói vásárlási kedvezmény, mely – az időszakoktól függően – 5-10% kedvezményt jelent az egyes vásárlások alkalmával. A saját üzletekben történő vásárlásokból kapott kedvezményen túl előnyös bankszámla- és biztosítási csomagok, alacsony mobiltelefon-előfizetési, valamint készülék-vásárlási díjak, kedvezményes üdülési, sportolási és szórakozási lehetőségek érhetőek el minden munkatárs számára. A 6-14 éves gyermekeknek nyári táborozási lehetőséget is kínál a cég, amelyet a vállalatnál dolgozó szülők többsége ingyenesen vehet igénybe.

Munkatársak képzése és utánpótlás nevelés a biztos jövőért

A SPAR Magyarország számára alapítása óta stratégiai fontosságú ügy a magas színvonalú gyakorlati képzés, ezért a vállalat – a munkatársak folyamatos képzése mellett – nagy hangsúlyt fektet a szakmai utánpótlás nevelésére is. A cégcsoport gyakorlati helyet biztosít kereskedelmi szakképzésben lévő tanulók részére, továbbá fogadja a kötelező szakmai gyakorlatukat teljesítő, nappali tagozatos főiskolai, egyetemi hallgatókat is. Az üzletláncnál a 2017/18-as tanévben közel 1000 tanulószerződéses tanuló tölti gyakorlatát, emellett a cég saját húsüzeme szakmai műhelyként is funkcionál, ahol húsipari termékgyártó tanulók részére gyakorlati lehetőséget biztosítanak a teljes képzési időre. A SPAR – a gazdasági társaságok közül – elsőként csatlakozott a duális főiskolai és egyetemi képzéshez. A tavalyi évben 15 duális gyakornok tanult a vállalatnál, ők a Szent István Egyetem és a Budapesti Gazdasági Egyetem hallgatói. Ezen túlmenően kiemelten fontos a belső karrierút biztosítása a már meglévő dolgozók számára, melynek keretében belső képzési rendszert is működtet a cég.