Önmagával versenyzett a Toyota

Márkák

Alig másfél éve, 2016 év végén robbant be a köztudatba a Toyota előzmény modell nélküli, vadonatúj modellje, a környezetbarát hibrid hajtással taroló kategóriateremtő C-HR. Az eltelt rövid idő azonban elég volt ahhoz, hogy mára Magyarországon a trendi és futurisztikus városi crossover a Toyota legnépszerűbb modelljévé váljon – áll közleményükben.

A cég közleménye szerint a Toyota C-HR már koncepcióautóként, a 2014-es Párizsi Autószalonon is belopta magát a nagyközönség szívébe, hatalmas ováció fogadta mind a szaksajtó, mind a látogatók részéről, az autókiállítás legtöbbet fotózott modellje lett, azt azonban kevesen gondolták, hogy ebben a formában sorozatgyártott változatban is megjelenhet.

A világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyártójának tartott Toyota azonban a kedvező fogadtatás hatására rekord idő alatt bemutatta a koncepcióautó utcai változatát, amely csupán minimálisan tér el a tanulmányautót, egyszerre nyűgözve le a szaksajtót és a nagyközönséget. Ráadásul meglépte azt amit addig az autógyártók nemigen mertek: a vadonatúj modellhez egyáltalán nem kínált dízel hajtást, így az 1.2 benzines turbómotor mellett Toyota Prius negyedik generációjában bemutatkozó 1.8-as hibrid elektromos hajtást kínálta az autóhoz.

A többi pedig már történelem: futurisztikus, hihetetlenül látványos, az utcaképet alapjaiban megváltoztató autó a környezetbarát hibrid hajtással bombasiker lett, és közel áll ahhoz, hogy minden idők legsikeresebb Toyotájának tekintsék. Az európai és így a magyarországi kereskedésekbe először 2016 év végén megérkező C-HR, amelynek hazai megismertetésében és népszerűsítésében komoly szerepet vállalt, a modell márkanagykövete, Király Viktor is, értékesítésének első teljes évében minden előzetes várakozást megdöntött és látványosan felülmúlt: Európában 113 345 darabban talált gazdára, amivel egycsapásra a harmadik legnépszerűbb európai Toyota lett, alig 250 darabbal lemaradva a második helyezett Auristól. A környezetbarát hibrid elektromos technológia élharcosaként és vezető fejlesztőjeként a Toyota számára még nagyobb sikert jelentett, hogy a modell 77,6%-ban hibrid változatban talált gazdára, írják.

A hazai piacra is valósággal berobbanó C-HR itthon is felkavarta az állóvizet: 1135 darabos értékesítésével azonnal a C SUV szegmens harmadik legnépszerűbb modellje (a második helyről éppen lemaradva), és egyben az ötödik legnépszerűbb Toyota lett, csak a Yaris (1926 db), a RAV4 (1292 db), az Auris (1287 db) és a Hilux (1243 db) tudta megelőzni. Ráadásul, akár előrébb is végezhetett volna, ha a Toyota tud eleget szállítani az itthon is átütően népszerű hibrid változatból (75%-ban így keresték az ügyfelek). Külön érdekes, hogy a modell a konzervatívabbnak számító, a futurisztikus formáktól jellemzően óvakodó flottapiacon is tarolni tudott: 45%-ban vállalati ügyfelek választották. Ha ez nem lenne elég, a szegmenseket külön-külön vizsgálva a magánvásárlók között és a flottaügyfelek körében is második helyen végzett a C SUV szegmensben. És hogy mi a helyzet ma? A C-HR tovább folytatja menetelését, és az első két hónap végére bebiztosította pozícióját a magyarországi C SUV szegmens második helyén és a Toyota hazai értékesítéseinek élére állt: a február végi 325 darabos eladással ez ma Magyarországon a legnépszerűbb új Toyota, a sorban a Yaris (316 db), a Hilux (254 db), az Auris (195 db), a RAV4 (191 db) és a világelső Corolla (189 db) követi – áll közleményükben.