Átszabná a flottapiacot a Toyota

Márkák

A cég közleménye szerint a világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyártójának tartott, környezetbarát hibrid elektromos modelljeiről ismert Toyota mindig is büszke volt arra, hogy hallgat ügyfeleire, és reagál a tőlük kapott visszajelzésre.

A hibrid technológia vezető szereplőjeként eltöltött húsz év, illetve közel 12 millió eladott hibrid gépkocsi (ebből több mint 1,5 millió Európában) után a vállalat úgy döntött, hogy új irányban fejleszti tovább hibrid autóit, és még vonzóbbá teszi azokat az ügyfelek új csoportja számára.

Toyota mostantól kétféle hibrid hajtáslánccal bocsátja az ügyfelek rendelkezésére legfontosabb modelljeit: az egyik a hibrid technológia hagyományos értékeit – a csekély üzemanyag-fogyasztást és komfortos, pihentető utazást – támogatja, míg a másik ugyanezen erényeket fokozott motorteljesítménnyel és menetdinamikai képességekkel egészíti ki, ami megadhatja az utolsó lökést ahhoz, hogy a súlyosan környezetszennyező dízel hajtástól már eddig is tömegével elforduló flottavásárlók maradéka is a külső töltést nem igénylő, praktikusan használható, környezetbarát és alacsony fenntartási költségeket kínáló hibrid elektromos hajtást válassza.

A 2010-es, első generációs Auris volt a Toyota európai kínálatának első olyan nagy példányszámban gyártott, kulcsfontosságú modellje, amely a hibrid elektromos hajtástechnológia előnyeit élvezhette, most pedig elsőként kínálja fel a lehetőséget, hogy a vevők kétféle hibrid elektromos hajtáslánc közül válasszanak – írják.

A jelenlegi Auris hajtáslánc-választéka öt hagyományos belső égésű motorból és egy hibrid egységből áll. A márka hibrid technológia felé fordulásának folytatásaként azonban az új Auris mindössze egyetlen belső égésű motorral (az 1,2 literes benzines turbómotorral), valamint kétféle – egy 112 lóerős, 1,8 literes, illetve egy 180 lóerős, 2,0 literes – hibrid hajtáslánccal lesz megvásárolható.

Az 1,8 literes rendszer maximálisan kielégíti mindazokat az elvárásokat, amelyeket ma az ügyfelek a Toyota full hibrid hajtásláncaival szemben támasztanak: csendes működés, ösztönös kezelhetőség, robbanékony teljesítménykifejtés és tisztán elektromos üzemmód, kedvező üzemben tartási költségekkel, külső feltöltést nem igénylő akkumulátorral, kimagaslóan kedvező üzemanyag-fogyasztással és alacsony CO₂-kibocsátással, valamint akár 50 százalékos tisztán elektromos működtetéssel a mindennapi használatban. A fenti előnyök megőrzése mellett a 2,0 literes rendszer maximálisan kiaknázza a frissen bevezetett Toyota új globális platformjából (TNGA) adódó, fokozott rugózási komfortot, stabilitást, vezethetőséget és vezetési élményt. A típus ‘energikusabb vezethetőséget’ biztosít, és nagyobb motorteljesítménnyel, valamint kormányra szerelt váltófülekkel nyújt dinamikusabb, magával ragadóbb vezetési élményt.