A McDonald’s kiszállt az Olimpia támogatásából

Márkák

A gyorsétteremlánc 1976 óta szponzorálta a Nemzetközi Olimpiai Bizottságot. Most a lejárat előtt 3 évvel felmondták a szerződést.

„Globális növekedési tervünk keretében üzletünk valamennyi vonatkozását átgondoljuk, és a NOB-bal együttműködve arra a döntésre jutottunk, hogy egyéb prioritásokra összpontosítunk” – mondta az azonnali, közös megegyezéssel történő szerződésbontás kapcsán Silvia Lagnado, a McDonald’s globális marketingigazgatója.

Timo Lumme, a NOB Televíziós és Marketingszolgáltatások ügyvezetője elmondta: megértették a McDonald’s döntését, hogy a gyorsan változó üzleti környezetben más célokat tűztek ki; egyúttal a régóta meglévő és új hosszú távú partneri megállapodásokkal – BridgestonePanasonicToyotaAlibabaOmega – biztosítottnak látják az Agenda 2020néven ismert stratégiai tervük megvalósítását. (Az Olimpiával ugyanakkor nemrég szakított többek között a Budweiser, a Citi, a Hilton és az AT&T is.)

A McDonald’s a 2018-as PyeongChang-i téli olimpián még működteti majd éttermeit az olimpiai faluban és az olimpiai parkban, Dél-Koreára korlátozva pedig marketingtevékenységet is folytat az eseményhez kapcsolódóan. A NOB közlése szerint egyelőre nincs tervben megállapodás új élelmiszer-kiskereskedő partnerrel, ennek megfontolására a teljes olimpiai marketingterv újragondolása keretében kerülhet sor.

(A fotón a Riói Olimpiai desszertközpontja látható.)