Gluténmentes gyártósorral bővít a Cerbona

Márkák

Székesfehérvári üzemében gluténmentes termékgyártósort telepít a Cerbona Élelmiszeripari Kft. a folyamatosan bővülő hazai és külföldi igények kielégítésére. Júliusban elindul a termelés az új gépsoron, és a nyáron az energiaszeletek piacára is belép a társaság.

Árbevételét és nyereségét is növelte 2016-ban a Cerbona Élelmiszergyártó Kft. A magyar tulajdonban lévő társaság 3,2 milliárdról 3,4 milliárdra tudta emelni a forgalmát, és 214 millióról 251 millió forintra az adózás előtti eredményét, miközben jelentős termékfejlesztést és gyártóberuházást is végrehajtott tavaly. Az idei terveiben az árbevétel 10 százalékos növelése, valamint a profit további emelése szerepel.

A társaság 2016-ban lépett piacra a gluténmentes müzlijeivel és müzliszeleteivel. A termékek olyan sikeresnek bizonyultak, hogy a cég most egy új gyártósort telepít a müzliszeletek előállítására. A kétszázmillió forintos beruházás révén a székesfehérvári üzemében júliustól egy külön gyártócsarnokban már az új gépsoron készülnek a gluténmentes müzliszeletek. A cég a beruházáshoz uniós támogatásra is pályázott.

Mészáros Tamás ügyvezető igazgató szerint a gluténmentes termékek iránt jelentősen nőtt a kereslet a hazai piacon és külföldön is, amire alapozva már érdemes bővíteni a termelést. Tapasztalataik szerint a magyar fogyasztók is egyre egészségtudatosabbak, ennek tudható be a zabból készült, valamint cukorcsökkentett termékek növekvő népszerűsége is.

A Cerbona kétéves fejlesztőmunka után az idén tavasszal természetes alapanyagok felhasználásával csökkentette számos müzlijének és müzliszeletének cukortartalmát, valamint új zabtermékekkel lépett piacra. A csokis-meggyes gluténmentes müzliszeletért a cég a napokban vehette át az „Év Új Gluténmentes Terméke” díjat. A cég gluténmentes poharas müzlijét 2016-ban a világ leginnovatívabb élelmiszerei közé választották.

A folyamatosan fejlesztő Cerbona egy másik, szintén lendületesen növekvő piacon is igyekszik megvetni a lábát. Augusztusban megjelennek az energiaszeletei, amelyekkel új vásárlókat is meg akar nyerni, akiknek a hatféle müzliszelettel új ízeket is kínál.

Miközben a hazai élelmiszerpiacon tartósan az átlag fölött nő a müzlik, müzliszeletek, gabonapelyhek forgalma, a Cerbona külföldön is terjeszkedik. A társaság exportja jelenleg kétmillió euró, amelyet szintén növelni akar. Különösen a balti országokban, a balkáni államokban, Romániában és Lengyelországban látnak jó piaci lehetőségeket.

(Kép: Koltai Tünde, a Lisztérzékenyek Érdekképviseletének Országos Egyesülete elnöke átadja a díjat Györkösné Gyöngyinek, a Cerbona értékesítési vezetőjének)