Piaci átlag fölött növekedett a Praktiker

Márkák

A magyar barkácslánc 2016-ban 39,2 milliárd forintot realizált, ez 20 százalékkal haladta meg az előző évi forgalmat. Jelentős a kiemelt vásárlók és az e-kereskedelem szerepe is.

Első üzleti évét zárta új tulajdonossal a háttérben a hazai barkácspiacon közel 31 százalékos piaci részesedéssel bíró Praktiker. Már az év folyamán látszott, hogy a kedvező piaci folyamatoknak köszönhetően a barkácslánc felül fogja múlni a terveit. A tavaly októberben nyílt 20., Váci úti áruházzal együtt végül 2015-höz képest több mint 6,6 milliárd forinttal, összesen nettó 39,2 milliárdra sikerült növelnie árbevételét a Praktikernek.

„Áruházláncunk tavaly a Wallis-csoport többségi tulajdonába került: reorganizációs folyamatokba kezdtünk és az új struktúrában új perspektívák nyíltak meg a stratégia, a finanszírozás és a lehetséges bővülés terén. A legfontosabb eredményeink között tartjuk számon a Váci úti áruház megnyitását, az online üzletágunk továbbfejlesztését, és az áruházi dolgozók létszámának növelését” – mondta Karl-Heinz Keth, a Praktiker Kft. ügyvezető igazgatója a cég évértékelő sajtótájékoztatóján. Hozzátette: a dinamikus növekedés az országosan továbbra is tapasztalható ingatlanvásárlási és -felújítási kedvnek, valamint a kedvező feltételű lakáshiteleknek és személyi kölcsönöknek is köszönhető.

A Praktiker szortimentjében mintegy negyvenezer árucikk érhető el. Az eladási adatok azt mutatják, hogy az elmúlt évben jelentősen emelkedett a konyhablokkok, a laminált padlók, a beltéri ajtók forgalma. A lakások, házak korszerűsítésével kapcsolatos termékkörök közül a szigetelőanyagok eladása kiugróan növekedett. A csempe, szaniter és az ezekhez kapcsolódó kiegészítő termékek is igen keresettek. A festék termékkategóriában a színes diszperziós festékek forgalmának növekedése az elmúlt évben is töretlen volt. A lámpáknál a gyártástechnológiai váltás és fejlődés miatt a LED erőteljes térnyerése figyelhető meg. A Praktiker a szabadidős, kényelmi termékek, illetve kerti bútorok választékát is jelentősen kibővítette, emellett széles elektromoskerékpár-választéka van.

A Praktiker jelenleg 20 áruházat működtet, és 365 beszállító partnerrel dolgozik együtt, akiknek kétharmada magyar vállalat. A kereskedelmi szektorban tapasztalt munkaerőhiány a Praktikert is érinti. A vállalat ennek ellenére 2015-höz képest növelni tudta létszámát, jelenleg mintegy 1400 főt alkalmaz.

Mivel évről évre emelkedik az új építési engedélyek száma és egyre több jövedelem marad a lakosságnál, a Praktiker pozitívan tekint a 2017-es üzleti évre is. A barkácslánc új üzletek megnyitását is tervbe vette, de prioritást élvez a szolgáltatási színvonal emelése, amelyeket folyamatos fejlesztésekkel érnek el.

A nagy tételben vásárló vállalkozások, közintézmények és magánszemélyek számára már korábban önálló értékesítési csapatot állított fel a Praktiker, amelyet idén tovább bővít. A sikerre való tekintettel a Praktiker Prémium Plusz Program (Key Account Manager rendszerrel) stratégiai üzleti egységgé nőtte ki magát, akárcsak az e-kereskedelmi üzletág, amelynek a forgalma az elmúlt évben a teljes árbevétel mintegy 5 százalékát tette ki. Emellett több fontos hosszútávú projekt is elindult a barkácsláncnál: többek között megújítják a teljes vállalatirányítási és készletgazdálkodási rendszert, valamint új kasszarendszert is telepítenek.