Rekorderedménnyel zárta 2016-ot a Generali

Márkák

A nemzetközi Generali-csoport működési eredménye meghaladta a 4,8 milliárd eurót, melyhez az élet üzletág 5,5%-os, a nem-élet üzletág pedig 2,9%-os növekedéssel járult hozzá.

A bruttó díjbevétel meghaladta a 70 milliárd eurót. A nem-életbiztosítási (P&C) üzletág volumene az év közben megfigyelhető trendeknek megfelelően 2,1%-kal nőtt. Az életbiztosítási szegmens bruttó díjbevétele több mint 49,7 milliárd euró (6,3%-os csökkenés), mely a befektetett tőke megtérülését szem előtt tartó termékösszetétel-váltásnak és a pénzügyi piacok teljesítményének tudható be.

Az adózott eredmény 2,5%-kal 2,1 millárd euróra nőtt az alacsonyabb realizált befektetési eredmény ellenére.

A kihívást jelentő makrogazdasági környezet és alacsony kamatlábak ellenére a csoport által létrehozott stratégiai kezdeményezések erős növekedést hoztak, a részvényekre jutó osztalék 11,1%-kal, 0,80 euróra emelkedett.

(Fotó: a Generali trieszti központja/Massimo Goina)