Eladták az Invitel-csoportot

Márkák

A többségi tulajdonos Matel B.V. adásvételi szerződést kötött a China-CEE Fund-dal. A tranzakció a szükséges részvényesi és versenyhatósági hozzájárulások megszerzését követően zárul.

Az Invitel-csoport két fő márkája a lakossági és kisvállalati telekommunikációs piacot kiszolgáló Invitel Távközlési Zrt. és a vállalati IT és telco piacon tevékenykedő Invitech Solutions Zrt. A csoport anyavállalata a Magyar Telecom B.V. (Matel B.V.), amely jelenleg a Mid Europa Partners (MEP) és számos egyéb pénzügyi befektető tulajdona.

A vevő egy 430 millió dolláros private equity alap, a China-CEE Fund, amelynek a CEE Equity Partners a befektetési tanácsadója. Az alap a közép-kelet európai régió egyik vezető pénzügyi befektetője, jelenleg összesen 9 befektetése van. A 2014 végén megvásárolt Budapesti Metropolitan Egyetem mellett Lengyelországban, Csehországban, Szlovéniában és Bulgáriában vannak energetikai, gyógyszeripari és egyéb ipari befektetései.

Az Invitel-csoport éves konszolidált árbevétele mintegy 45 milliárd forint, EBITDA-ja 14 milliárd forint. A felek mintegy 63 milliárd forint nettó vállalati értékben állapodtak meg. Az ügylet zárása várhatóan az első negyedévben – a szükséges versenyhatósági és részvényesi jóváhagyásokat követően – történhet meg.

A vevő képviseletében Szalai Tamás, a CEE Equity befektetési igazgatója kiemelte: „Az Invitel-csoport, a hazai telekommunikációs piac egyik meghatározó szereplője, kitűnően illeszkedik konzervatív, de jó megtérülést célzó stratégiánkba. Az Invitel elmúlt években követett üzletpolitikája igen sikeres – optikai fejlesztések a lakossági szegmensben, konvergált informatikai és telekommunikációs megoldások a vállalati piacon. Támogatjuk a cégcsoport menedzsmentjét üzleti céljaik teljesítésében.”

Az Invitel-csoport vezetését továbbra is David Blunck (a képen) látja el.