Hogyan alakítsuk a marketing-költségvetést 2017-ben?

Inspiráció

Miklovicz Norbert kkv-marketing stratéga ezúttal a nemzetközi szakirodalom alapján állította össze javaslatait, amelyeket érdemes átgondolni az eredményes marketingtevékenység érdekében.

1: Piac a vásárlóknak – raktáron

Azzal, hogy az Y generáció 80%-a használja a telefonját a boltokban és 74%-uk hajlandó elfogadni a helymeghatározás alapú mobilos üzeneteket, a marketingesek óriási lehetőséget kaptak arra, hogy releváns és azonnali ajánlatokat biztosítsanak a vásárlóik számára a telefonjukon keresztül. A Target rewards applikációja például folyamatosan ajánlatokat ad a vásárlóknak, egyenesen a kezükben tartott mobilokra, miközben azok a boltban sétálnak.

2: Invesztálj sokat a közösségi analízisekbe a közösségi költségvetés helyett

A közösségi média óriási lehetőségeket rejt, még úgy is, hogy a cégek 70%-a még mindig nem gyűjt adatokat ezen a csatornán keresztül. Ez 2017-ben megváltozik majd, mivel a marketingesek 47%-a úgy véli, a közösségi csatorna kínálja a legtöbb lehetőséget, 37%-uk szerint a weboldalak és az email lesz a fő forrás, 26% szerint pedig a SEO. Kutatások szerint a közösségimédia-költések a költségvetések 24%-át fogják kitenni a következő évben, ami 2,5-szeres növekedés, mert jelenleg ez kevesebb mint 10%.

3: A videók duplázása

Négyszer annyi felhasználó van, aki az emészthető videós tartalmakat preferálja, mint aki az írottakat. A marketingesek 69%-a mondja a videós tartalmakra szánt költségvetéséről, hogy növekszik vagy szignifikánsan növekszik, ez főleg a programajánló videók berobbanása miatt van így, ami 2019-re az összes digitális videóra fordított költés 2/3-át fogja kitenni az USA-ban. Marketingszempontból most az a kihívás, hogyan lehet olyan hirdetéseket készíteni, amelyek jobban időzítettek, relevánsak a vásárlóknak, felkeltik az érdeklődésüket és vásárlásra ösztönzik őket.

4: A programajánlók triplázása

A programajánló hirdetések népszerűsége nem csak a videós oldalakon növekszik és folyamatosan tovább fog nőni, ahogy a közönségre célzott tartalmú hirdetések aránya eléri a kijelzőkre tervezett hirdetések összes költségvetésének 50%-át. A kiadások is drasztikusan emelkedni fognak: 2014-ben az összes programajánlatra fordított költés 43%-volt, ez 2016-ra 69%-ra nőtt.

5: A cross-device marketingre való felkészülés

A felhasználók átlagosan 5 különböző eszközön keresztül csatlakoznak a világhálóra, ezzel 5 lehetőséget adva a marketingeseknek az elérésre. Kevin Dean a Statistic Fact Book című könyvében ezt mondja a témakörben: „ A marketingesnek nem csak az azonos vásárlókat kell felismernie, hanem nyomon kell követnie minden lépését”. Ugyanakkor a marketingesek 69%-a szerint nincsenek összehangolva az adatok a cégen belül.

6: A mobil egy mozgó célpont

Jelenleg 5 amerikaiból 4 hordozza magával az okostelefonját minden nap. A világátlag ennél kevesebb: 5-ből 3, és bár a telefonok nem fognak elavulni, le fogják őket hagyni más eszközök: 4 amerikaiból 1 más hordozható eszközöket fog használni 2016 végére, mint a mobilját. Ez azt jelenti a marketingesek számára, hogy fel kell készülniük olyan tartalmak létrehozására és közvetítésére, ami beleillik ebbe a formátumba és csatornába, és meg kell találniuk az időt és helyet a jelenlegi és a megcélzott közönséghez.

A következő, immáron negyedik Magyar Marketing Fesztiválon 2017. január 26-án a legújabb üzleti és marketingtrendeket a területek hazai szakértői ismertetik majd. A rendezvény programja itt érhető el.