A legjobb európai többcsatornás kereskedők

Piac

Az L2 felmérése 58 európai többcsatornás kereskedőt értékelt öt országban. A legjobbnak a francia Fnac és a német Media Markt bizonyult.

Az L2 felmérése 58 európai többcsatornás kereskedőt értékelt öt országban. A legjobbnak a francia Fnac és a német Media Markt bizonyult.

Az első alkalommal elkészített Digital IQ Index: Retail Europe kutatásban az egyesült Királyság, Német-, Francia-, Olasz- és Spanyolország legnagyobb, online is jelen lévő kereskedőit értékelték. Az élesedő verseny és a megkülönböztetés iránti igény „digitális fegyverkezési versenyt” indított el a brit és a francia kereskedők között. A cél a piaci részesedés fenntartása a hagyományos kereskedelem visszaesésének időszakában, követve az elektronikai cikkekkel kereskedő cégeket, amelyek már jóval korábban a digitalizáció útjára léptek. A németek esetében jelentősebb a lemaradás, a náluk kialakult űrbe most az Amazon próbál betörni.

A lista élén a Fnac végzett, 147 pontjával az LG Zseni-kategóriájába tartozik. A legintenzívebb mobilhirdető az indexen szereplők közül, saját e-book olvasó applikációja pedig a Kindle vetélytársa Franciaországban.

A Media Markt 142 pontot kapott és a tanulmány szerint az egyetlen német elektronikai kereskedő, amely az Amazonnal versenyre tud kelni keresés terén. Emellett Németország legaktívabb hirdetője desktopon és mobilon is, ráadásul elsősorban dinamikus és videós tartalmakat használ.

A spanyol El Corte Inglés 139 ponttal a Tehetséges kategóriába került. Az L2 értékelése szerint a legjobb Instagram-stratégiával rendelkezik az országban, jó a láthatósága a keresőkben, ráadásul folyamatosan áldoz a többcsatornás megoldások és a kiszállítás fejlesztésére is.

A negyedik helyezett 138 ponttal a brit katalógusáruház, az Argos. Az ő esetükben a desktop, mobil és alkalmazás közötti tökéletes, felhasználóbarát átmenetet emelték ki, míg a főbb termékkategóriákban a keresőkben az Amazonnal versenyeznek láthatóságban.

Az elsősorban fizikai üzleteiről ismert Lidl (138 pont) a legtöbb országban a Kihívásokkal küzdővagy a Gyenge kategóriába került, Franciaországban viszont – részben a helyi kereskedők stratégiáit másolva – kiemelkedően teljesít.

(Forrás: Warc, a kép Christophe Blain Fnac számára készült reklámfilmjéből származik)