Az ezredfordulós anyákat célozza a Barbie

Márkák

A Mattel igyekszik megszabadulni a játékbaba „vonzó cicababa” imázsától és visszatérne a márka eredeti küldetéséhez.

Ruth Handler eredetileg azért alkotta meg a Barbie babát, mert bosszantotta, hogy akkoriban kizárólag az anyaságot, mint szerepmodellt bemutató játékbabákat lehetett kapni. „A Barbie márka célja, amely 57 éve mozgat minket, hogy ráébresszük a kislányokat a bennük rejlő határtalan lehetőségekre, de ezt nem mindig sikerült jól kommunikálnunk a szülők felé” – mondja Kristina Duncan, a Mattel globális marketingkommunikációért felelős alelnöke.

Hiába lehetett már az évek során pilóta, rendőr, orvos, CEO és űrhajós Barbie-t kapni, a vásárlók leginkább a testalkatára, a ruháira és a kiegészítőire fókuszáltak. A BBDO San Francisco által készített „Képzeld el a lehetőségeket” kampány ezt változtatná meg: a 24 millió megtekintéssel büszkélkedő reklámfilm olyan kislányokat mutat be, akik szakembereket játszanak el valós környezetben, ezzel is emlékeztetve szüleiket a saját kiskori pozitív élményeikre a babákkal kapcsolatban.

Duncan szerint „eljutottunk oda, hogy ahelyett, hogy arról beszélnénk, micsoda Barbie és mije van, arra koncentrálunk, hogy mit ér el”. Ezzel Barbie története nyitottá válik, szemben például a Disney Jégvarázs Anna hercegnőjének megszabott pályájával.

A PR és közösségi média tevékenységek is a „bármi lehet belőled” üzenetre erősítenek rá, jövőre pedig 11 perces kisfilmek sorozatával is ezt kommunikálnák.

(Forrás: Warc)