A közösségi médiában sincsenek biztonságban a márkák

Piac

A nagy márkákhoz kapcsolódó közösségimédia-profilok ötöde csalásra épül, komolyan veszélyeztetve a hírnevüket.

A Proofpoint kiberbiztonsági vállalat első közösségi médiás márkacsalás jelentéséhez (Social Media Brand Fraud Report) összesen 4.840 profilt vizsgált meg, melyek a következő márkákhoz kapcsolódtak: BMW, Capital One, Chanel, Amazon, DirecTV, Nike, Samsung, Shell, Sony és Starbucks. (A márkákat piaci pozíciójuk és aktív közösségimédia-tevékenységük alapján választották ki.)

A vizsgált oldalak 19%-a (902 darab) csalásnak bizonyult, ezek közel harmada ráadásul kifejezetten hamisítványokat kínált vagy egyéb módon csalt volna ki pénzt az áldozatokból. Az adathalászat (phishing) esetében is jelentős bővülést érzékel a Proofpoint, mindezek alapján pedig úgy vélik, hogy az email és a mobilalkalmazások után a közösségi média lett a kibertámadások elsődleges terepe. Erre különösen alkalmassá teszi a felhasználók nagy száma és a cégek jelentős reklámköltése a felületeken.

A jelentés öt megelőző intézkedést is javasol, melyek között szerepel a biztonság megerősítése, a közösségi hálózatok automatikus monitorozása, valamint a feltárt visszaélések azonnali bejelentése is.

A teljes jelentés mellékelten letölthető.

(Forrás: Proofpoint/Warc)

Social Media Protection Brand Fraud Report 2016