A sztereotípiák ellen harcol az Unilever

Inspiráció

Az FMCG-cég üzleti hasznot is remél abból, hogy igyekszik elkerülni a nemi sztereotípiákat a reklámjaiban.

A nők 40 százaléka nem ismer magára a reklámokban ábrázolt szereplőkben, 90 százalékuk pedig úgy gondolja, hogy a hölgyek elsősorban szexszimbólumokként szerepelnek a hirdetésekben – idézte fel Aline Santos, az Unilever marketingért felelős ügyvezető alelnöke.

A vállalat két éven át végzett kutatásokat a világ 25 országában annak érdekében, hogy felmérje, hogyan jelennek meg a nők a reklámokban. A hirdetések felében negatív vagy „nem progresszív” szerepben láthatjuk őket, míg csupán 3 százalékban ábrázolják őket vezetői vagy szakmai szerepkörben. Ennél is rosszabb eredmény, hogy csupán az esetek 2 százalékában mutatkoznak intelligensnek és 1 százalékban humorosnak.

Az Unilever úgy érzi, hogy ezen hiányosságok kiküszöbölése növelheti a bevételeit, ugyanakkor a napi kétmilliárd fogyasztót elérő és évi 8 milliárd dolláros reklámbüdzsével rendelkező vállalkozás a társadalmi felelősségét is érzi.

„Továbbra is azt szeretnénk, hogy a nők főzzenek. Hogy takarítsanak. Hogy megjelenjenek a reklámokban. De ezt szeretnénk nagyobb tisztelettel, megfelelő kontextusban, helyesen tenni” – mondja Santos, aki szerint a kutatási eredmények jelentik ennek a hosszú folyamatnak a kiindulópontját.

(Forrás: Warc)

SOCIAL MEDIA