Pozicionálás vagy stratégia?

Inspiráció

Az elemző jellegű márkastratégiával vagy a kreatívabb márkapozicionálással is indulhat a munka, a lényeg, hogy összhangban legyenek – állítja Nicolas Liddell, a The Clearing tanácsadócég vezetője.

Mindkét megközelítés lehet sikeres. A hagyományos, stratégiai módszer előnye, hogy kutatásra épít: megkeresi az insightokat, azokra különböző pozicionálási ötleteket épít, majd ezeket teszteli a közönség körében. A pozicionálsára építő márkák – például a Gore-Tex vagy a Google – előnye, hogy a saját útjukat járják, a céljaikat nem mások határozzák meg. Ebben az esetben a stratégiának a lyukakat kell kitöltenie: biztosítania, hogy a pozicionálás a különböző kategóriák és fogyasztói csoportok esetében is működjön.

A stratégiának és a pozicionálásnak is a valóságban kell gyökereznie és az üzleti célokat szolgálnia: ugyan a kreatív megvalósítás elengedhetetlen, de a gyakorlati hasznosság fontosabb, mint az, hogy intellektuálisan izgalmas legyen.

Liddell arra is felhívja a figyelmet, hogy a tervezésnél a jelen helyett az előrelátható jövőt érdemes figyelembe venni. A hatékony pozicionálás 7 lépéséről szóló írása itt érhető el.

(Forrás: Warc)

SOCIAL MEDIA