Élesedik a borotvapiaci verseny

Piac

Az Unilever egymilliárd dollárért felvásárolta a Dollar Shave Club-ot, ezzel új frontot nyitott a Procter & Gamble-lel folytatott versenyben.

Az előfizetéses alapon működő vállalat felvásárlásával az Unilever belépett a borotválkozótermékek piacára, és megszerezte az észak-amerikai piac 5 százalékát. Ez ugyan messze elmarad a P&G által birtokolt Gillette 59 százalékos részesedésétől (ráadásul tavaly ők is elindítottak egy online vásárlói klubot), de a felvásárlásnak két előnye is lehet.

A 240 millió dollár körüli éves fogalmú Dollar Shave Club 3,2 millió taggal rendelkezik a jelenlegi három aktív piacán, az Egyesült Államokban, Kanadában és Ausztráliában, ez azonban az Unilever globális jelenlétével könnyen kiterjeszthető. A másik előny a klub kiterjedt és mélyreható adatbázisa, melyből egyedi, értékes fogyasztói ismeretekhez juthat az Unilever, melyeket más márkák marketingtevékenységéhez is felhasználhatnak majd.

A felvásárlást követően – mely a harmadik negyedévben záródhat le – a DSC-t továbbra is Michael Dabin alapító-vezérigazgató irányítja majd.

(Forrás: Warc)