Újradefiniálnák a fényképezést

Márkák

A Polaroid márkanevet felélesztve dobtak piacra egy ambiciózus új applikációt.

Polaroid 1948 és a 2000-es évek eleje között volt igazán aktív: a fényképezés újszerű élményét nyújtotta és fénykorában minden második amerikai háztartásban volt kamerájuk. 2001-ben a digitális fényképezőgépek előretörése következtében a cég csődöt jelentett. Jelenleg egy holland gyárban készülnek még filmek és fényképezőgépek, 2009 óta pedig a márkanevet digitális fényképezőkön, okostelefonokon és egyéb termékeken is használja új tulajdonosa.

Polaroid Swing iOS-applikáció ötletgazdái, Tommy Stadlen és Frederick Blackford is a PLR Inc-től szerezték meg a névhasználati jogot. A neves cégektől – AppleGoogleAirbnbFlickrTwitter – verbuvált csapat által fejlesztett alkalmazás szerintük – a nagy névelődhöz méltó módon – úgy rögzíti a fontos pillanatokat, ahogyan azt az emberek megélik. Az állókép és a videó közé eső megoldással, egy másodperc alatt 60 képkockát készítve és azokat köztes képekkel kiegészítve nagyon mély és mozgatható felvételeket hoz létre. Az applikációval nem rendelkező felhasználók a közösségi médiában megosztott felvételeket a Polavision weboldalon nézhetik meg. Kommentelési lehetőség egyelőre nincs, de tervezik a bevezetését, mint ahogy új szűrőket és Android-változatot is fejlesztenének.

A fotóalkalmazások zsúfolt, ráadásul néhány óriás által dominált piacán abban bíznak, hogy a Polaroid márka alapértékeit a tapasztalt mérnök- és designercsapattal párosítva újragondolhatják a fényképezést a mobilkorszak igényeire és lehetőségeire szabva.

(Forrás: The Guardian)