A Z-generációt célozza az Alcatel

Márkák

Magyarországra is megérkezett az Alcatel IDOL4 és IDOL4S, melyhez a gyártó alapból – a csomagolás részeként – egy VR szemüveget biztosít.

Az idei barcelonai Mobile World Congress-en többszörösen díjazott Alcatel IDOL 4 és 4Skészülékek meglepetése, hogy a csomagolásnak kettős funkciója van. A nyilvánvaló védelmi szerep mellett a doboz egyben egy Google tanúsítvánnyal rendelkező VR szemüveg is. Az Android M operációs rendszerhez virtuális valóság tartalmakat is mellékelt a gyártó, de az igazi áttörés a közeljövőben várható, ugyanis a Google Daydream projektje keretében a keresőcég valamennyi alkalmazása VR-kompatibilissé válik, és számos jelentős játékgyártó is fejleszt a platformra, ráadásul a 360 fokos képek és videók is terjednek a Facebookon és a YouTube-on egyaránt.

Az új telefonokkal a gyártó kifejezetten a Z-generáció tagjait célozza meg. A VR az ő esetükben lehet igazán vonzó: a KutatóCentrum hazai felmérése szerint a 16-25 évesek többsége (54 százalék) hasznosnak tartja az alternatív valóság megjelenítését lehetővé tevő eszközöket, és azok többsége, akik már kipróbálták a virtuális valóságot, szívesen élnék át újra az élményt. A felmérésből kiderül, hogy a vizsgált korosztálynak közel ötödének (17 százalék) van már személyes tapasztalata a VR szemüveggel kapcsolatban.

Emellett a célcsoport számára kiemelten fontos három területre koncentráltak a fejlesztésnél:

  • kamera a fényerő, a felbontás és a videóminőség terén egyedi vagy élvonalbeli megoldásokat vonultat fel,
  • kijelző látványos és erős fényben is látható,
  • hangminőséget pedig a JBL-lel együttműködésben fejlesztett két beépített hangszóró és minőségi headset garantálja.

Az Alcatel IDOL 4 további újdonsága az extra oldalsó Boom gomb, mely intuitívan segít kihasználni a telefon kiemelkedő tulajdonságait. Attól függően, hogy zenét hallgatunk, fotózunk vagy játszunk, a Boom gomb megnyomásával állíthatunk a mély hangokon, sorozatfotót készíthetünk vagy növelhetjük a sebességet. Hívás közben megnyomva növeli a hangerőt. A Boom gomb igény szerint testre szabható, beállítható, hogy kedvenc alkalmazásunkat indítsa el.

Az ár-érték arányt is a célcsoporthoz igazították: kártyafüggetlenül 90.000 forint alatt kapható majd a készülék, a szolgáltatók ajánlataival pedig ennél is olcsóbban. Egyelőre a Vodafone-nal született értékesítési megállapodás, de várhatóan a többi szolgáltató is csatlakozik majd.

Parádi Attila, az Alcatel regionális menedzsere elmondta: arra számít, hogy az Alcatel márka életében új fénykor jön. Az anyacég, a TCL az egyes részegységek – kijelző, hangrendszer – terén komoly segtséget tud nyújtani, így egy technikai paramétereiben kifogástalan telefon állt össze. A márka a hagyományos készülékektől a különböző kategóriákba tartozó okostelefonokig minden szegmenst lefed, emellett IoT-eszközökben is erős és a folyamatban lévő vállalati integráció várhatóan további szinergiákhoz vezet majd.

Ami a márkaerőt illeti, az Alcatel gyakorlatilag az egyetlen, amely a mobiltelefónia hőskorából még megmaradt, és a jelenkor néhány meghatározó szereplője – HTCBlackberrySony – is eltűnőben van. Néhány nagy márka, például a Xiaomi csak Kínában erős. A nemzetközi terjeszkedés nem is feltétlenül áll szándékukban, hiszen a hálózat kiépítésének tőkeigénye mellett a hazai terepen gyakran nagyvonalúan kezelt jogdíjak rendezéséről is gondoskodni kellene. A kisebb, nem jogtiszta módon működő márkáktól pedig a Google is megvonja a támogatást, így azokon a keresőcég alkalmazásai nem futnak majd.

Parádi Attila szerint így a piacon csak néhány nagy márka marad majd: a SamsungAppleHuawei és az Alcatel, esetleg az LG. Ebben a mezőnyben viszont már nehéz igazán új, vonzó és hasznos alkalmazásokat mutatni a fogyasztóknak. Abban bíznak, hogy a VR ilyen lehet, ezért is foglalkoznak vele kiemelten – ráadásul ezen a pályán csak a Samsung játszik. A kutatások szerint mindenesetre a Z-generációba tartozók egyre inkább fiatalos, designos márkának találják az Alcatelt.

SOCIAL MEDIA