A Microsoft felvásárolja a LinkedIn-t

Piac

A szoftvercég 26,2 milliárd dollár készpénzt fordít a tranzakcióra. A LinkedIn megtartja márkanevét, függetlenségét és kultúráját.

A ma bejelentett ügyletet az év végéig tervezik lezárni. Ehhez még a LinkedIn-részvényesek és néhány versenyhatóság hozzájárulása szükséges. A világszerte több mint 433 millió felhasználóval – közülük 105 millió aktív legalább havi szinten – rendelkező üzleti közösségi oldalt továbbra is Jeff Weiner vezérigazgató irányítja majd és közvetlenül Satya Nadellának, a Microsoft vezérigazgatójának jelent majd.

A LinkedIn folyamatosan fejlődik: az elmúlt évben megújította mobilalkalmazását, és ezzel erőteljesebb felhasználói bevonódást ért el (a látogatások 60%-a mobilról érkezik), a jobb üzleti insightok biztosítása érdekében fejlesztette hírfolyamát, a Lynda.com online képzési platfrom felvásárlásával belépett egy új piacra, a Recruiter termék megújításával pedig a vállalati felhasználók igényeit igyekszik jobban kiszolgálni. A Microsoft az Office 365 és a Dynamics termékével is összekötné a LinkedIn-t, melynek alapítói pedig a Microsoft felhőtechnológiájától várnak további jelentős növekedést.

Az akvizíció kapcsán az Arvalicom vezetője, Karvalics Attila is összegyűjtött néhány izgalmas gondolatot, érdemes elolvasni.