A közönség követésének évei

Piac

A Direkt és Interaktív Marketing Szövetség Mobilmarketing tagozata és a Magyar Telekom konferenciát rendezett a mobilkommunikációban jártas és az iránt érdeklődő szakemberek számára.

A program az Egyesült Királyságból érkező vendégelőadó, Nick Fuller, az ottani direktmarketing szövetség mobil tagozatának korábbi vezetőjének (a képen) vitaindító előadásával kezdődött: a legfrissebb brit kutatási adatokon keresztül mutatta be a teljes világpiacra és az EU országaira is érvényes eszközhasználati trendeket – mind fogyasztói, mind hirdetői szempontból. Bognár Vera, a MediaCom digital knowledge és account managere a nemzetközi trendeket a hazaiakkal összehasonlítva elemezte a számok tükrében, megkülönböztetve a márkaépítést és a direct response célokat is szolgáló eszközöket. Boroznaki Gergő, a Crane ügyfélkapcsolati igazgatója a közösségi média platformok mobil applikációinak fejlődéséről, trendjeiről, a Snapchat Y-generációs térhódításáról, az első hazai Instagram Körkép eredményeiről és az ezzel kapcsolatos további tervekről számolt be. Brindza Gábor, a Madhouse ügyvezetője az okostelefonok bő egy évtizedes történetéről szóló összefoglalójában felhívta a figyelmet arra, hogy a reklámszakma ugyan viszonylag lassan követi a vásárlók megváltozott szokásait, de tavaly már így is majdnem 10 milliárd forintot költöttek valamilyen mobil eszközön történő megjelenésre, és további bővülés várható. Pataki Gábor, a Mobiltárca Szövetség főtitkára a mobil fizetési lehetőségek közül az NFC technológiát kiemelve arról számolt be, hogy a három nagy hazai mobilszolgáltató példaszerű összefogásával a fogyasztói tájékoztatást több szakaszra bontva próbálják elérni a nagyobb nyitottságot a felhasználók körében.

Peter Hofbauer, az osztrák Lucy Marx vezetője egy konkrét esettanulmányon, a McDonald’s számára készített ételrendelő és fizető mobilalkalmazás és dialógusmarketing-eszköz bemutatásán keresztül világított rá a viselkedés alapú célzás sokak számára egyelőre homályos területére. Krázli Zoltán, a GS1 Magyarország vezető szakértője a különböző típusú vonalkódok kulisszái mögé vezette be a hallgatóságot, felfedve a kapcsolatot a növekvő okostelefon-penetráció és az azonnali fogyasztói tájékoztatás új perspektívái között. Gönczy Gábor, a Stylers Group vezetője arra hívta fel a figyelmet, hogy már drámaian növekszik az email-olvasás és a hírlevelek átkattintásának aránya mobilon (a 2014-es 20%-ról 25%-ra nőtt ez a szám itthon tavaly). Ennek megfelelően már nem csak az érkezés, hanem a kiküldés is sokszor mobilon történik, ezért szükséges leegyszerűsíteni mind a szerkesztési, mind az adatelemzési folyamatokat. Vit Soupal, a Deutsche Telekom Business Marketing Europe, M2M / IoT és Big Data vezetője négy ország (Magyarországon kívül Szlovákia, Ausztria és Lengyelország) egy-egy esettanulmányán keresztül mutatta be, hogy milyen újabb helymeghatározási és célzási lehetőségeket biztosítanak a gyorsan fejlődő mobiltechnológiák. Nagy Norbert, a Prime Rate intelligens nyomda marketing vezetője a hibrid technológia fejlődéséről és felhasználási lehetőségiről tartott szemléletes, látványos elemekben gazdag előadást. Mondovics Péter, a MasterCard marketingvezetője szerint a jövő már elérkezett: a távoli és személyes bolti vásárlások történhetnek ugyanazon a platformon, mégpedig a mobiltelefonunkon keresztül, ha a megfelelő háttéradatbázis és technológia a rendelkezésünkre áll. Végül a TáMOP MeNTA projektjének képviseletében érkező Maráczi Fruzsina előadását hallgathatták meg a résztvevők a mobiltelefonos betegtájékoztatási alkalmazás jelenlegi működéséről, fejlesztési stádiumáról és jövőbeli kiterjesztéséről. A rendezvény záróakkordjaként az előadók egy része kerekasztal-beszélgetés keretében a nap folyamán elhangzottak értékelésével, újrafeldolgozásával összegezte a konferenciát.

„Nick Fullert, az angol digitális és CRM gurut is idézve elmondhatom, hogy immár nem az egyes technológiák vagy kommunikációs csatornák évéről beszélhetünk, hanem a „nagyközönség-követés marketingjének” éveiről. Ennek mobilmarketinges lehetőségei pedig kreatív és nagyon széleskörű megoldásokat mutatnak, viszont egyelőre nagyrészt kihasználatlanok” – nyilatkozta Vámos-Hegyi Attila, a DIMSZ Mobilmarketing tagozatának elnöke a programról.

(Fotó: 123RF)