Eladnák a Drehert is

Piac

Az Anheuser-Busch InBev megválna a kelet-európai SABMiller-vállalatoktól. A cég prémiummárkáinak értékesítéséről már korábban megállapodtak.

Miközben a világ legnagyobb sörgyártó konglomerátuma jönne létre az Anheuser-Busch InBev és a SABMiller egyesülésével, részben a várható versenyhivatali aggályok kivédése, részben az erős piacokra fókuszálás érdekében több üzleti egységtől is megválnának. A japán Asahi már bejelentkezett a korábban a SABMiller stratégiája fókuszában álló néhány prémium márkára – Grolsch, Peroni, Meantime -, melyekért 2,55 milliárd eurót fizet.

A most eladósorba került magyar, cseh, lengyel, román és szlovák SABMiller-érdekeltségek után további 8 milliárd dollárra számít az AB InBev. Kérdés, hogy ki lenne a vevő, hiszen a világ számos nagy sörgyára már jelen van a régióban és ez versenyjogi aggályokat vethetne fel. (Például a Borsodi Sörgyár tulajdonosa a Molson Coors, és annak idején az InBev épp az Anheuser-Busch-sal való fúzió miatt kellett, hogy megváljon a cégtől.) Szóba jöhet az Asahi, esetleg egy pénzügyi befektető is – írja a Reuters. A csomag márkaszempontból mindenesetre vonzó: a sörpiacon továbbra is jelentős szerepet betöltő helyi márkákon kívül olyan elemeket is tartalmaz, mint a nemzetközi babérokra törő cseh Pilsner Urquell, a pilseni típusú sörök első képviselője.

SOCIAL MEDIA