Kik vásárolják az új márkákat?

Piac

Az első vevők az adott kategória nagyfogyasztói közül kerülnek ki, azonban az ő hűségükre nem lehet alapozni.

Az Ehrenberg-Bass Intézet számos piac és kategória elemzésével arra jutott, hogy az új márkák első vásárlói tipikusan az adott kategória intenzív fogyasztói közül kerülnek ki. Jenni Romaniuk kutató szerint ennek a fogyasztói csoportnak a jellemzője, hogy jól ismerik a kínálatot és felfedezik az újdonságokat is, ezért – ha a disztribúció megfelelően széles – nincs is igazán szükség a feléjük irányuló célzott kommunikációra. A rossz hír velük kapcsolatban, hogy széles a márkaportfóliójuk és jellemzően nem hűségesek. Így hosszabb távon a kategóriát átlagos intenzitással vagy ritkán használókat is meg kell nyernünk, rájuk ugyanis sokkal inkább jellemző a márkahűség.

(Forrás: Warc)