Egeré az „Év turisztikai fejlesztése 2015” – díj

Piac

Az Utazó magazin 2016-ban is meghirdette az elmúlt év legjobb turisztikai szolgáltatóit kereső közvélemény-kutatását. A díjakat az olvasók és a szakma képviselőinek véleménye alapján osztják ki minden évben, immár 2002 óta.

A Continental Hotel Budapestben szakmai konferenciával együtt megtartott díjátadó ünnepségen Ruszinkó Ádám turizmusért felelős államtitkár elmondta: a KSH legfrissebb adatai szerint a turizmus tavaly rekordévet zárt, minden fontos mutató nőtt a nemzetközi nehézségek ellenére, a magyar turizmus kínálata jelentősen javult. A belföldi turizmust élénkítő SZÉP-kártya forgalma 2015-ben elérte a 83 milliárd Ft-ot. Az ágazatnak mind a magyar GDP-ben, mind a foglalkoztatásban nagy súlya van. Rámutatott, hogy az ENSZ Világturisztikai szervezetének jelentése szerint 2015 első háromnegyed évében 19,1%-kal több turista érkezett hazánkba, mint a megelőző év azonos időszakában – ez az európai átlag három és félszerese.

Habis László, Eger polgármestere az egri történelmi belváros megújításáért az „Év turisztikai fejlesztése 2015” – díjat vehette át Ruszinkó Ádámtól és dr. Érsek M. Zoltántól, az Utazó magazin főszerkesztőjétől. Habis László úgy nyilatkozott: „a belváros megújítását úgy végeztük el, hogy emeljük Eger turisztikai vonzerejét, rangját. Valahányszor külföldi delegációt fogadok, elismeréssel szólnak a belvárosunk értékeiről, állapotáról, reprezentativitásáról, s azt mondhatom, hogy ezek az eredmények európai mércével mérhetőek.”

Ez nem az első elismerése a városnak: tavaly számos díjat nyertek a Magyar Marketing Szövetség Városmarketing díján, a 2015-ös nyár folyamán elnyerték a Business Traveller szaklap „Business Excellence” díját a „Legjobb vidéki business-city” kategóriában, a Turizmus Panoráma kiadójának „Az év 50 legbefolyásosabb személye a magyar turizmusban” című exkluzív kiadványába pedig Habis László is bekerült. A városnak 2015-ben 196 millió Ft bevétele származott idegenforgalmi adóból a 2012-es 118 millió, a 2013-as 148 millió, illetve a 2014-es 178 millió Ft-os IFA-bevétel után.

Az Utazó magazin további díjazottjai idén:

  • „Az év üzleti szállodája” 2015-ben: a Hotel Palazzo Zichy Budapest****, amely magával ragadó hangulatával és vendégközpontúságával érdemelte ki a díjat.
  • „Az év wellness szállodája” 2015-ben: a Thermal Hotel Visegrád****superior, amely a folyamatosan magas színvonalú szolgáltatásaival tud élvonalban maradni.
  • „Az év konferencia szállodája” 2015-ben a Corinthia Hotel Budapest*****, amely igazi rendezvényspecialistaként vehette át a díjat.
  • „Az év tranzit szállodája” 2015-ben: a vecsési Airport Hotel Budapest****superior, amely professzionális szolgáltatásokat nyújt a ferihegyi repülőtér közelében.
  • „Az év új szállodája” 2015-ben: a Prestige Hotel Budapest, amely különleges építészeti megoldásaival és rendkívül magas színvonalú szolgáltatásaival érdemelte ki a díjat.
  • „Az év családbarát szállodája” 2015-ben: a noszvaji Oxigén Hotel****superior Family & Spa, amely tudatos családbarát programjaival és szolgáltatásaival nyerte el a vendégek elismerését.
  • „Az év utazási irodája” 2015-ben: a TENSI, amely több évtizedes megbízhatóságával érdemelte ki a díjat.
  • „Az év légitársasága” 2015-ben: a Turkish Airlines, amely kiváló menetrendjével és szolgáltatásaival vívta ki a legjobbaknak járó elismerést.
  • „Az év legjobb üzleti osztálya” 2015-ben: a Qatar Airways, amely ötcsillagos business osztályú szolgáltatásaival érdemelte ki a díjat.
  • „Az év élményfürdője” 2015-ben: a Gyulai Várfürdő, amely folyamatos és tudatos fejlesztés eredményeként vált a régió egyik meghatározó élményfürdőjévé.
  • „Az év gyógyfürdője” 2015-ben: a Széchenyi Gyógyfürdő és Uszoda, amely páratlan hangulatával és különleges szolgáltatásaival érdemelte ki a díjat.
  • „Az év fővárosi étterme” 2015-ben: a Bock Bisztró, amely a mára legendássá vált séf, Bíró Lajos izgalmas konyhájának kiváló ételeivel nyerte el az elismerést.
  • „Az év turisztikai képviselete” 2015-ben: a Német Turisztikai Hivatal Magyarországi Képviselete, mely ügyfélközpontúságával érdemelte ki a díjat.
  • „Az év turisztikai városa” 2015-ben: Nyíregyháza, amely az elmúlt évek több milliárdos fejlesztései mellett azzal érdemelte ki az elismerést, hogy a Sóstó Gyógyfürdő komplexum látogatóinak száma először haladta meg a rekordnak számító félmillió főt. A megyeszékhelyen évről évre, az országos átlagot meghaladó mértékben nőtt a turisták és a vendégéjszakák száma. Emellett a nyíregyházi Állatpark lett 2015-ben Európa legjobb állatkertje, az 500 ezer látogató alatti kategóriában.
  • „Az év turisztikai befektetője” 2015-ben: a Mellow Mood Group, amely a belváros ékességének számító Párisi Udvar felújításával hoz létre luxus színvonalú turisztikai attrakciót.
  • „Az év vidéki étterme” 2015-ben: az encsi Anyukám Mondta, amely egyedi gasztronómiai koncepciójával az egész országot meghódította.

(A fotó és a lista forrása: Az Utazó)