Innovatív kutatási módszerek az autóiparban

Piac

A Ford a hagyományos technikák mellett az online felületeken is kvalitatív információkat gyűjt, az Alfa Romeo pedig a luxustermékek vásárlóiról tudott meg újdonságokat.

A Ford hagyományos és digitális kutatási technikákat ötvözve próbálja kideríteni, mi jár a fogyasztók fejében és szívében, amikor autót vásárolnak – írja a Warc.

Will Neafsey, a cég globális fogyasztói szegmentációért és trackingért, valamint a globális piackutatásért felelős menedzsere szerint az ár mellett az információ is nagyon fontos. A potenciális vásárlók előtt rengeteg modell áll, nem beszélve az extralistákról, és a teszteredmények, a barátok véleményének megismerése mellett az online ajánlatokat is böngészik, mielőtt döntenének. Emellett érzelmi elemek is felbukkannak: olyan fontos kérdéseket kell megválaszolni, mint „hogyan fogok ebben mutatni” vagy „mit fognak szólni hozzá a barátaim”.

A hagyományos, megbízható, standardizált kutatási módszerek – fókuszcsoportok, kérdőívek – mellett főleg a fiatalabb célcsoportok esetében kell olyan online módszertanokat is bevonni az insightok gyűjtésébe, mint a webforgalomban mutatkozó kiugró értékek vizsgálata vagy a szövegbányászat a közösségi médiában. Persze arra is tekintettel kell lenni, hogy a jelen vásárlói a 40-50-es korosztályból kerülnek ki, vagyis a közösségi médiából származó kvalitatív információk esetében érdemes végiggondolni, kiktől is érkeztek.

Kvalitatív megközelítést alkalmazott az Alfa Romeo is, amikor Amerikában a Point Forward butikügynökség segítségével próbálta mélyebben megérteni a luxustermékek vásárlóit. Az Alfa Romeo egyfajta mostohagyerek volt a Fiat Chrysler cégcsoportnál, igazán házon belül sem ismerte senki a pozicionálását. A 2014-es újrabevezetés során azt találták, hogy a megcélzott luxusszegmens a közkeletű vélekedéssel szemben nem „a legjobbat” keresi, hanem „a jobb életet”. Emögött a korábban elért szintek meghaladásának ambíciója, az új dolgok keresésének vágya áll. A megkérdezettek számára az olasz autók a szexi, művészi, egyedi termékek szimbólumai, erre építhetett a gyártó, amikor egy sajátos életstílusként, az automobil felfedezésének egyedi formájaként határozta meg a márkát.