Gyorsít a Ford Európában

Márkák

A vállalat dinamizálásának része a modellpaletta, a vásárlói élmények és a hűségprogramok megújítása, újragondolása is.

Miután a Ford Európa 2015-ben újra nyereségessé vált, a Ford Motor Company új termékeket, márkaimázs- és hatékonyságnövelő akciókat bevezetve felgyorsítja európai átalakulási folyamatát, hogy 2016-ban tovább növelje nyereségét, hosszabb távon pedig 6-8 százalékos árbevétel-arányos működési eredményt biztosítson a Ford Európa számára. A Ford európai stratégiájának fontos eleme a még egységesebb és profitábilisabb termékkínálat, a kedvező vásárlói tapasztalatokra alapozott, még inkább az érzelmekre ható kommunikáció, valamint a hatékonyabb költségstruktúra.

Az újrastrukturált termékstratégia értelmében a Ford új modelleket és modellváltozatokat mutat be a legnagyobb mértékű növekedéssel és profitlehetőséggel kecsegtető szegmensekben – például a crossoverek és SUV-k kategóriájában –, a kevésbé jövedelmező járműveket pedig idővel törli a kínálatból.

A következő három év során öt új jármű jelenik meg az SUV- és crossover-szegmensben; ez a folyamat a második negyedévben kezdődik az új Edge modellel. A SUV-kategória továbbra is az európai piac leggyorsabban növekvő szegmense, és a Ford arra számít, hogy a 2016-os SUV-értékesítésben sikerül átlépnie a 200.000 darabos határt, ami több mint 30 százalékos növekedést jelentene a 2015-ös eredményhez képest.

Miután a Focus ST, a Fiesta ST és a Mustang mellett a Focus RS is megjelent a kínálatban, a Ford számításai szerint rekordszintű, mintegy 40 ezer darabos értékesítés várható az európai piacon a nagy teljesítményű autók szegmensében.

A magasabb szintű Vignale termék- és vásárlói élményt jelenleg egy autó – a Mondeo Vignale – képviseli, 2017-re azonban már legalább öt Vignale modell szerepel majd a kínálatban.

A Ford már korábban bejelentette, hogy 4,5 milliárd dollárt fektet be az elektromos hajtási módok fejlesztésébe. Ennek eredményeként 2020-ig új plug-in hibrid, hibrid-elektromos és tisztán elektromos hajtású járművek is megjelennek márka termékpalettáján.

„Még izgalmasabb és még jellegzetesebb Ford-termékcsaládot alkotunk az európai vásárlók számára” jelentette ki Jim Farley, a Ford Motor Company ügyvezető alelnöke és a Ford Európa, Közel-Kelet és Afrika elnöke. – Ha kihasználjuk erősségeinket, eredményesen szállhatunk versenybe és győzhetünk Európában – még a prémium márkákkal szemben is.”

A márkaimázs megerősítése

Egyre erősebb európai márkaimázsára építve a Ford további vásárlókat akar elérni új, izgalmas termékeivel, az egyre magasabb szintű vásárlói elégedettségre épülő marketinggel, valamint a kategória legjobb eladáshelyi és vásárlói élményével, aminek érdekében a vállalat 500 új, modern FordStore kiemelt kereskedést nyit a legfontosabb nagyvárosokban.

A Ford Smart Mobility terv részeként a vállalat további lehetőségeket tár fel Európában, amelyek új, állandó vásárlói kört bevonzó és magasabb árréssel működő bevételi forrásokat jelentenek. A legfontosabb ilyen területek közé tartozik a vásárlói hűség, a több lehetőséget magukban foglaló közlekedési szolgáltatások, a flottaszolgáltatások és az utazási szolgáltatások. E folyamat első lépéseként a Ford januárban útjára indította a FordPass platformot, amely újragondolja az autógyártó és a vásárló közötti kapcsolatot. A FordPass tagoknak személyes mobilitási asszisztensük segít utazásaik megszervezésében és összehangolásában, emellett előre kiválaszthatják és kifizethetik parkolóhelyeiket, és számos más szolgáltatást is igénybe vehetnek, hűséges tagságukért cserébe pedig jutalompontokat kapnak. Európában a FordPass az év későbbi részében válik elérhetővé.

A FordPass program keretében FordHub központok nyílnak, ahol a fogyasztók felfedezhetik a Ford legfrissebb innovációit, tájékozódhatnak a vállalat mobilitási szolgáltatásairól és részt vehetnek az exkluzív rendezvényeken is. Az első európai FordHub központ idén nyílik meg Londonban.

„Befektetéseink a Ford Smart Mobility tervbe azt eredményezik, hogy vásárlóinkkal egyre mélyebbé válik majd a kapcsolatunk, miközben marketingköltségeink csökkennek” – mondta el Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. „Hatalmas lehetőséget jelent számunkra az európai piacon, hogy megadhatjuk vásárlóinknak azt, amire vágynak – néha még azelőtt, hogy azt önmaguknak megfogalmaznák, hiszen az információgyűjtés és az adatfeldolgozás révén már előre megjósolhatjuk igényeiket.”

SOCIAL MEDIA