Jamie Oliver szerint a márkák nem elég bátrak

Piac

A séf szerint a nagy márkák menővé is tehetnék az egészséges ételek fogyasztását, ehelyett még az alapok sincsenek rendben a gyermekkori elhízás elleni küzdelemben.

A sztárséf a brit reklámszövetség londoni LEAD 2016 konferenciáján elmondta, a legtöbb márka még csak most kezd foglalkozni olyan alapvető dolgokkal, mint a receptúra megváltoztatása vagy a címkézés. Előfordul például, hogy a tápanyagtartalmat fél palacknyi mennyiségre tüntetik fel vagy épp felnőtteknek ajánlott mennyiségekhez hasonlítják egy gyerekeknek szánt terméken.

A legnagyobb kihívás szerinte az, hogy elég bátrak merjenek lenni a márkák a valódi változásokhoz. „A McDonald’s menővé tudná tenni a salátát, ha akarná” – mondja. A gyorsétteremláncot és annak vezetőjét, Steve Easterbrookot egyébként pozitív példaként, „küldetéstudatos emberként” jellemezte és elismerően szólt a Mars, illetve a Coca-Cola és Muhtar Kent vezérigazgató eredményeiről is a cukortartalom és a kiszerelések csökkentése terén. A valódi megoldáshoz azonban egy holisztikus megközelítést tartana szükségesnek, amelyben a márkák, az ügynökségek, a kormányzat és az iparági szervezetek is részt vesznek. Az olyan egyoldalú megoldások, mint a magas cukortartalmú élelmiszerekre kivetett adó, önmagukban nem képesek jelentős hatást kifejteni.

(Forrás: Marketing Week)