Kiszáll az Adidas az atlétikából

Márkák

A doppingbotrány lehet a közvetlen kiváltó ok, de így is sokaknak meglepetést okozott a lépés néhány hónappal az olimpia előtt.

A tervezettnél négy évvel korábban zárta le szponzorációs szerződését az Adidas és az IAAF, ami több tízmillió dolláros veszteséget jelent a nemzetközi atlétikai szövetség és partnere, a Dentsu számára, írja a Warc. A lépés közvetlen oka a doppingbotrány lehet, amely akár ahhoz is vezethet, hogy az orosz atléták egyáltalán nem indulhatnak el a riói olimpián, mégis, sokan meglepődtek, hogy ilyen röviddel az esemény előtt ilyen radikálisat lét a sportmárka.

A cikkben idézett szakértők szerint a márkaimázs puszta féltése helyett/mellett arról van szó, hogy miközben az olimpia fontos az Adidas számára, az atlétika jelentősége csökkent, és az is lehet, hogy a szponzoráció nem hozta a várt eredményeket. Így a pénzt inkább a futballra és más, növekedési potenciállal bíró sportokra irányíthatják át.

Az Adidas tehát valószínűleg nem élte meg annyira fájdalmasan az IAAF-fel való szakítást. Ennél jóval nagyobb a tétje számára a FIFA ügyeinek és azok hatásainak a márka megítélésére. Az IAAF-nek minden esetre most van min idegeskednie, hiszen a szponzorai között olyanok szerepelnek, mint a Canon, a Toyota vagy a Seiko, amely márkák szintén elgondolkodhatnak a folytatásról.

SOCIAL MEDIA