Felmérik a direktmarketing-piacot

Piac

Lakossági és iparági kutatás egyaránt lesz, a piacméret mellett a használt eszközöket is vizsgálják.

Indul a DM Szenzor, a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség (DIMSZ) éves ágazati kutatása, amely a DM-szektor méretét és a direkt marketingben használt eszközök jelentőségét vizsgálja. Idén először lakossági kutatással is kiegészül a felmérés, amelynek számait március elején jelentik be.

A legutolsó kutatás szerint a hazai DM-piac 29,5 milliárd forintra tehető, ami az egy évvel korábbi csökkenés után 2 százalékos növekedést mutatott 2015-ben, kiemelten a call-center és digitális szegmensekben.

Huszics György DIMSZ-elnök szerint a nemzetközi trendek alapján a tavalyi növekedés folytatása várható az adatvezérelt marketing terület hazai számaiban is. Az igazi kérdés az, hogy a szakterületen tapasztalható élénkülés és a piaci árverseny eredője mennyire mutathat majd pozitív irányba.

A korábbi kutatáshoz hasonlóan a DM Szenzor adatfelmérése online történik, az adatokat január 22-ig várja a szövetség. A 2016-os DM Szenzort a KutatóCentrum bonyolítja le. Az iparági kutatásban résztvenni kívánó cégek a dmszenzor2016@dimsz.hu címen jelentkezhetnek.