1864 márkát helyeztek el a tévéműsorokban

Piac

Az NMHH a két országos kereskedelmi televízió több mint 5000 adását vizsgálta 2015 első felében a termékelhelyezések szempontjából.

2015 első felében a piacvezető országos kereskedelmi televíziók termékmegjelenítésének vizsgálata arra mutatott rá, hogy műsoróránként átlagosan nyolc brandnév válik beazonosíthatóvá a nézők számára.

A tárgyidőszakban 1864 féle márkát azonosítottak be (RTL Klub: 1063, TV2: 1094), melyek közel harminc százaléka csupán egyetlen alkalommal került képernyőre. Ezzel szemben 100-200 megjelenítést jegyzett 41 márka, ám ennél is magasabb esetszámot produkált a Nescafé (281), a Nike (262) és az Adidas (240). Az RTL Klub vezető „termékének” a Symbol Budapest (Éjjel-nappal Budapest) és a Driving Camp (4Ütem és Kalandor) bizonyult, míg a TV2-nél a Nescafé (Aktív és Mokka magazinok). Az összesített top 10-be bekerült még a Burn,az Electrolux, a Telenor, a 6×6 Taxi és a Dr. Oetker is.

A csatornahűség 1571 márkánál volt megfigyelhető, hiszen 770 hirdető csak az RTL Klub, 801 pedig kizárólag a TV2 műsoraiban tűnt fel. Velük ellentétben 293 márka mindkét vezető televízióban megjelent, melyek közül az Audi (121 eset), a Suzuki (114 eset) és a Fa (93 eset) számított favoritnak.

Termékmegjelenítési szempontból az első helyen a személygépkocsi termékosztály végzett, ezt a dobogón az egyéb szolgáltatások és a férfi-női ruházat követi.

A legtöbb – adásonként átlagosan a félszázat is meghaladó – termékmegjelenítés a Brandmánia (RTL Klub, 30 adás, 1506 kereskedelmi üzenet) és az Aktív (TV2, 272 adás, 1421 kereskedelmi üzenet) magazinokban fordult elő. (Előbbi jó helyezése nem meglepő, hiszen az RTL és a Marketing & Média közös szakmai magazinjáról van szó.) Ugyancsak az élmezőnyben végzett a Mokka című reggeli magazin.

A részletes elemzést a mellékelt dokumentum tartalmazza.

(Fotó: Nestlé)

NMHH Termékmegjelenítések 2015. I. félév

SOCIAL MEDIA